اخبار   
 

 ضرورت درآمد زایی پایدار برای توسعه شهر

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان برضرورت درآمد زایی پایدار برای اداره شهرتاکید کرد. به گزارش ایمنا،سید کریم داودی از مهم‌ترین مشکلات شهرداری‌های...

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان برضرورت درآمد زایی پایدار برای اداره شهرتاکید کرد. به گزارش ایمنا،سید کریم داودی از مهم‌ترین مشکلات شهرداری‌های را عدم کسب درآمدهای پایدار و متکی به درآمدهای غیرثابت دانست و عنوان کرد: شهرداری ها برای برون رفت ازاین مشکل باید به سمت درآمدهای پایدار گام بردارند.
وی همچنین مهم‌ترین منابع درآمد شهرداری‌ها را از محل فروش تراکم و یا ارائه مجوز ساخت و ساز اعلام کرد و افزود: البته این مهم نیز مشکلات و معضلات خود را دارد که در بسیاری از مواقع درد سرساز برای مدیریت شهری است. نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که باید با برنامه‌ریزی دقیق و اصولی شهرداری‌ها را به ایجاد درآمد پایدار سوق داد تصریح کرد:در حال حاضر 20 درصد درآمد های شهرداری اصفهان از طریق درآمد های پایداراز جمله عوارض نوسازی،کسب و پیشه و آلودگی کارخانه های صنعتی تامین می شود .
داودی ادامه داد:در صورتی که شهرداری بتواند 40 درصد بودجه خود را از طریق درآمد های پایدار تامین کند به شاخص موفقیت دست می یابد. وی اضافه کرد: به عنوان نمونه شهرداری‌ها باید اقدام به ساخت اماکن تفریحی، خدماتی و تجاری کرده و با اجاره آنها درآمدهای پایداری را برای خود ایجاد کنند که اگر روزی ساخت و سازها دچار رکود شد، درآمد شهرداری‌ها با افت شدیدی روبه‌رو نشود.
نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه خدمات به شهروندان و توسعه خدمات شهری را از مهم‌ترین وظایف شهرداری‌ها خواند و گفت: با توسعه این خدمات می توان در جلب رضایت شهروندان گام برداشت و آنان را به مشارکت در امور مختلف شهرداری دعوت کرد.
  منبع : ایمنا
  10:40   دوشنبه 7 تیر 1389  
 نظرات