اخبار   
 

 کمبود اعتبار مشکل اصلی تکمیل آزاد‌راه تهران - شمال است

یک عضو کمیسیون عمران مجلس با رد تأثیر تحریم‌ها بر پروژه‌های اقتصادی و عمرانی کشور، اظهار داشت: ارتباطات سیاسی در اینگونه پروژه‌ها نقش دارد،‌ اما مشکل اصلی در تکمیل آزاد‌راه تهران - شمال محدودیت...

یک عضو کمیسیون عمران مجلس با رد تأثیر تحریم‌ها بر پروژه‌های اقتصادی و عمرانی کشور، اظهار داشت: ارتباطات سیاسی در اینگونه پروژه‌ها نقش دارد،‌ اما مشکل اصلی در تکمیل آزاد‌راه تهران - شمال محدودیت منابع مالی است.
ابوالقاسم رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون عمران مجلس با نمایندگان وزارت راه و ترابری در خصوص آزادراه تهران ـ شمال، تصریح کرد: در این جلسه که نمایندگان بنیاد مستضعفان نیز حضور داشتند، گزارشی از روند اجرای پروژه ارائه شد.
وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد گزارش دیگری با جزئیات بیشتر از پروژه تهیه شده و در گردهمایی بعدی بررسی شود. ‌نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توجه به آزاد‌راه تهران - شمال از اولویت‌های امسال کمیسیون عمران خواهد بود، گفت: با توجه به قوانین و مقررات در پروژه‌هایی که بخش خصوصی در آن وار‌د می‌شود، لازم است 50 درصد اعتبار پروژه را دولت و 50 درصد دیگر را بخش خصوصی تأمین می‌کند اما در این پروژه دولت در ارائه سهم خود نتوانسته است به طرز مطلوبی عمل کند.
‌عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه اعتبار این پروژه دو هزار و 500 میلیارد تومان است، اظهار داشت: با توجه به حجم گسترده پروژه و اعتبار بالای آن، لازم است نگاه ویژه‌ای از سوی وزارت راه ترابری و ریاست جمهوری به این پروژه فراملی صورت گیرد. وی تأکید کرد: در راستای تسریع در تکمیل پروژه آزادراه تهران ـ شمال، لازم است این آزاد‌راه به چندین پروژه کوچک‌تر تقسیم شده و به دنبال آن عملیات اجرایی و تکمیل هر بخش آن، به یک شرکت خصوصی واگذار شود.
‌ رحمانی با اشاره به اینکه سفر به شمال کشور در تعطیلات نوروزی و تابستان بسیار زیاد است، تصریح کرد: با توجه به حجم بالای مسافرت‌ها به شمال، مشکلات فراوان جاده کنونی و احتمال بروز حوادث مختلف، امید است دولت نگاه ویژه‌ای به این پروژه داشته باشد.
  منبع : خبرگزاری فارس
  11:07   یکشنبه 10 مرداد 1389  
 نظرات