اخبار   
 

 تاثیر 30 درصدی مسکن مهر در کاهش تورم

وزیر مسکن و شهرسازی از تاثیر 28 تا 30 درصدی مسکن مهر در کاهش تورم خبر داد.
به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی نیکزاد در بازدید از مسکن مهر استان چهارمحال و بختیاری افزود: زمین مورد...

وزیر مسکن و شهرسازی از تاثیر 28 تا 30 درصدی مسکن مهر در کاهش تورم خبر داد.
به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی نیکزاد در بازدید از مسکن مهر استان چهارمحال و بختیاری افزود: زمین مورد نیاز برای 650 هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور مشخص و قرارداد آن امضا شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون 620 هزار واحد پروانه ساخت دریافت کرده و فونداسیون 450 هزار واحد به اتمام رسیده خاطرنشان کرد: مقرر شده فونداسیون واحدهای افرادی که واجد شرایط مسکن مهر هستند، تا آخر شهریور امسال در سطح کشور به اتمام برسد.
او تصریح کرد: طبق برنامه 200 هزار واحد مسکن روستایی باید در سطح کشور ساخته شود که اکنون بالغ بر100 هزار واحد عملیاتی شده و ممکن است طبق دستور رییس جمهور 200 هزار واحد مسکن روستایی به 400 هزار واحد برسد.
وی با بیان این‌که یک میلیون و 400 هزار واحد شهری و روستایی در حال عملیاتی شدن در سطح کشور است، اظهار کرد: در طول تاریخ دنیا و در جمهوری اسلامی، تاکنون چنین وسعت عملیاتی وجود نداشته و این نشانه اهتمام جدی دولت و نمایندگان دولت در استان‌هاست.
وزیر مسکن تصریح کرد: احداث مسکن مهر در اشتغال، اقتصاد و کاهش و رسیدن به تورم یک رقمی برای اولین بار درکشور بسیار موثر بوده است.
به گفته وی، هم اکنون نرخ تورم در کشور 9.9 است و چنانچه همین روند ادامه داشته باشد این رقم به زیر هشت درصد تا قبل از اجرایی شدن یارانه‌ها خواهد رسید.
او خاطرنشان کرد: 147 بیمارستان در سطح کشور در حال ساخت است که برای اتمام به یک هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی تصریح کرد: امسال برای تکمیل بیمارستان‌ها 330 میلیارد تومان اعتباراختصاص یافته و تا آخر سال 42 بیمارستان با یک هزار و 800 تخت افتتاح خواهد شد.
نیکزاد با بیان اینکه عمده پروژه‌ها مربوط به سفر مقام معظم رهبری است، خاطر نشان کرد: برای تکمیل سایر پروژه‌ها در سطح کشور نیز هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
  منبع : ایسنا
  10:15   یکشنبه 23 خرداد 1389  
 نظرات