اخبار   
 

 نمایشگاه پیشگامان هنر نوگرای ایران در موزه هنرهای معاصرتهران

نمایشگاه 'پیشگامان هنر نوگرای ایران' آثار محمود جوادی‌پور و احمد اسفندیاری با ارائه بیش از 200 اثر از این دو هنرمند از روز 7 آذرماه در موزه‌هنرهای ‌معاصرتهران افتتاح می‌شود...

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، موزه هنرهای معاصرتهران روز سه شنبه اعلام کرد؛ دراین نمایشگاه بیش از 200 اثر از آثاری که مربوط به دوره‌های مختلف کاری این دو هنرمند است، از روز 7 آذرماه تا پایان روز 30 دی‌ماه در گالری های موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.
محمود جوادی‌پور متولد 1299 و از پیشگامان هنر نوگرای ایران و فارغ التحصیلان دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال 1326 است. وی در سال 1339 از آکادمی هنرهای زیبای مونیخ دیپلم نقاشی و گرافیک دریافت کرد و در فاصله زمانی بین سال‌های 1328 تاکنون در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی بسیاری در ایران و خارج از ایران آثارش را به نمایش گذاشته است.
جوادی‌پور با نظم شگرفی نقاشی وگرافیک را با هم پیش برده است. او دوره‌های درخشانی در زمینه تک چهره سازی و منظره پردازی دارد. این آثار چون 'کارگه کوزه گری' و ' ‌بازار' که با منتهای حوصله و دقت در جزییات ساخته شده، علاقه هنرمند را به نمایش آداب اجتماعی ایران و حفظ فضای بومی در آثار نوگرایش نشان می‌دهد.
اسفندیاری متولد 1301 و از پیشگامان هنر نوگرای ایران و فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. وی برای اولین بار در دوره تحصیل، آثارش را در نمایشگاهی گروهی در انجمن ایران و فرانسه به تماشا گذاشت و اولین نمایشگاه انفرادی خود را در انجمن جوانان برپا کرد. آثارش در پنج دوره دوسالانه تهران، گالری آپادانا، گالری بورگز، گالری صبا، گالری نگار، نمایشگاه بیست و پنج سال هنر ایران و ... به نمایش درآمدند.
نمایشگاه 'پیشگامان هنر نوگرای ایران' از روز یکشنبه 7 آذرماه ساعت 00/16 در موزه هنرهای معاصرتهران افتتاح و تا پایان روز 30 دی‌ماه ادامه دارد.
این نمایشگاه همه روزه از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر به جز جمعه‌ها و ایام تعطیل به موزه هنرهای‌معاصرتهران برپاست.
  منبع : ایرنا
  11:24   چهارشنبه 3 آذر 1389  
 نظرات