اخبار   
 

 توضیح وزارت راه درباره آزادراه تهران-پردیس

وزارت مسکن شریک و سرمایه‌گذار در این پروژه است و مبلغی که برای ساخت این آزادراه پرداخت کرده، کمک مالی نبوده است...

روابط‌عمومی وزارت‌راه درباره گزارشی که چند روز پیش در این صفحه با عنوان « وزارت مسکن به وزارت راه کمک می‌کند» چاپ شد، توضیحی به شرح زیر به دفتر روزنامه ارسال کرده است.
در آن گزارش که به بازدید وزیر مسکن از شهر جدید پردیس پرداخته شده بود، از قول علی نیکزاد، وزیر مسکن عنوان شد: 5/62 درصد هزینه آزادراه تهران- پردیس توسط وزارت مسکن و بانک مسکن پرداخت می‌شود. متن توضیح وزارت راه به این نقل قول به شرح زیر است:
در پی درج مصاحبه آقای مهندس نیکزاد وزیر محترم مسکن و شهرسازی در افتتاح واحدهای مسکونی شهر پردیس به نقل از خبرگزاری ایسنا در صفحه 7 (مسکن و عمران) مورخ 18/8/89 با عنوان «مبلغ جدید مالی برای آزادراه تهران- پردیس، وزارت مسکن به وزارت راه کمک می‌کند» در راستای اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی توضیحات ذیل جهت درج در آن نشریه ارسال می‌گردد. به اطلاع می‌رساند سهم شرکت بانک مسکن معادل 32 درصد و سهم مشارکت شرکت عمران شهر پردیس وابسته به وزارت مسکن و شهرسازی در پروژه آزادراه تهران-پردیس معادل 18 درصد بوده است.
بنابراین در مجموع 50 درصد از هزینه‌های پروژه مذکور در تعهد آنها بوده که در مصاحبه مذکور 5/62 درصد عنوان شده است. علاوه بر این، بانک مسکن و شرکت عمران شهر پردیس در حال حاضر 300 میلیارد ریال از سهم شرکت خود در پروژه را پرداخت نکرده‌اند که این نیز مانع تکمیل به موقع پروژه گردیده است.
بنابراین بانک مسکن و شرکت عمران شهر پردیس تنها 63 درصد از تعهدات را ایفا نموده که در متن مصاحبه حدود 95 درصد را اعلام داشته‌اند. لازم به یادآوری است قرارداد منعقد شده فی‌مابین وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت راه و ترابری جهت احداث آزادراه تهران- پردیس قرارداد مشارکت و سرمایه‌گذاری بوده نه قرارداد کمک مالی که در عنوان گزارش کمک مالی آمده است.
  منبع : دنیای اقتصاد
  12:02   سه شنبه 25 آبان 1389  
 نظرات