اخبار   
 

 ارتباط زلزله‌ تهران با آتشفشان دماوند

روز گذشته دو خبر کاملا متفاوت به نقل از دو مسوول سازمان مدیریت بحران کشور، درباره فعالیت‌های آتشفشانی کوه دماوند اعلام شد...

در خبر اول که توسط معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور اعلام شد، به خروج بخارات از کوه دماوند و آماده‌باش نسبی برای فعال شدن آتشفشان این کوه اشاره شده بود که در نهایت این مقام مسوول درباره احتمال زلزله در تهران در پی فعال شدن آتشفشان، گمانه‌زنی کرده بود.
در خبر دوم اما فعال شدن آتشفشان دماوند تکذیب شد و مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در متن خبر گفت: علائم غیرطبیعی در‌خصوص فعال شدن آتشفشان دماوند وجود ندارد.
اویل وقت دیروز معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از ارتباط بین آتشفشان دماوند و زلزله تهران خبر داد و گفت: از فعال شدن آتشفشان می‌توان گمانه‌زنی کرد، احتمال زلزله در استان تهران وجود دارد.
مرتضی اکبرپور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس تصریح کرد: هر از چندگاهی بخار از دماوند خارج می‌شود که نمی‌توان دقیقا اعلام کرد که آتشفشان فعال شده است بنابراین کمیته‌های تخصصی فعال شده و درصورتی که یافته جدیدی به دست بیاورند اعلام می‌کنیم.
وی افزود: اقدامات پیشگیرانه برای فعال شدن آتشفشان دماوند انجام شده است و آماده‌باش نسبی نیز در این خصوص وجود دارد.
در پی اعلام این خبر، ساعاتی بعد محمد جایلقی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به خبرگزاری فارس گفت:
آتشفشان مانند زلزله نیست و می‌‌توان آن را از قبل پیش‌بینی کرد و می‌‌توانیم قبل از وقوع آتشفشان اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهیم، ولی در حال حاضر آتشفشان دماوند فعال نیست. وی در عین حال افزود: وقتی که قرار باشد حادثه‌ای اتفاق بیفتد اطلاع‌رسانی لازم به مردم برای تخلیه کردن خانه‌هایشان انجام می‌شود.
  منبع : دنیای اقتصاد
  10:38   دوشنبه 19 دی 1390  
 نظرات    
 
حسن ابراهیمی 05:38 سه شنبه 20 دی 1390
0
 حسن  ابراهیمی
چه جالب , پس می تونند جلوگیری کنند از فعال شدن آتشفشان !!!

خبر خیلی خوبی بود.
کمال پزشکیان 08:03 سه شنبه 20 دی 1390
0
 کمال پزشکیان
ممنون
حامد حقی 14:44 سه شنبه 20 دی 1390
0
 حامد حقی
اگر انرژی خفته زمین از طریق فعال شدن این آتش فشان خارج شود می توان تا حدودی به کاهش میزان بزرگی زلزله ی احتمالی تهران امیدوار شد.