اخبار   
 

 زیباسازی تهران استاندارد می شود

خبرگزاری مهر: سازمان زیباسازی شهر تهران با هدف بالا بردن سطح کیفی فعالیتها و استفاده از استانداردهای لازم با پژوهشکده استاندارد تفاهم نامه همکاری امضا کرد...

به گزارش خبرنگار مهر در استان تهران، در این تفاهم نامه که به امضای دکتر شوشتری، مدیرعامل سازمان زیباسازی و دکتر رحمت ستوده قره باغ، رئیس پژوهشکده استاندارد رسید، موافقت شد تا طرفین با استفاده از ظرفیت های علمی، پژوهشی و آموزشی و همچنین تبادل اطلاعات، تجربیات و گسترش همکاری های مشترک در جهت ارتقاء کیفی فضای شهری و استاندارد سازی کیفیت زندگی در شهر تهران گام بردارند.
در نشستی که صبح امروز به همین منظور در سالن کنفرانس سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار شده بود، دکتر شوشتری با بیان اینکه این سازمان مسئولیت ارتقای کیفیت سیما و منظر شهر را بر عهده دارد، گفت: این مسئولیت که در قالب یک جمله کوتاه عنوان می شودشامل حوزه گسترده ای از فعالیتهای حساس و سنگین است.
وی با بیان اینکه ایده آل ما این است که هر اتفاقی که در شهر می افتد هماهنگ با استانداردهای روز و با کیفیت باشد، گفت: اگر چه اقداماتی برای نظام مند کردن فعالیتها و تهیه و تدوین ضوابط انجام داده ایم، در بسیاری از فعالیتهای ما شاخصهای استاندارد برای ما مشخص نیست.
این مسئول با اشاره به اینکه سازمان زیباسازی آزمون خوبی برای ورود به بحث استاندارد سازی فعالیتهای شهرداری تهران از سوی مؤسسه استاندارد است، گفت: یکی از مهم ترین اهداف مدیریت شهری ارتقاء کیفیت فعالیتها برای بالابردن سطح زندگی در تهران است که این مهم را باید جامعه عمل بپوشانیم.
دکتر شوشتری ،عامل پیوند دهنده پژوهشکده استاندارد و سازمان زیباسازی را مشکلاتی که در حوزه رنگ، نور، نما و . . . وجود دارد، عنوان کرد و افزود: نقطه مطلوب این است که نیازها و مسائل امروز، متناسب با پیشرفتها و آخرین دستاوردهای روز دنیا باشد.
مدیرعامل سازمان زیباسازی خطاب به رئیس و معاونان و مشاوران پژوهشکده استاندارد گفت: تقاضای ما این است که استانداردهای کیفی در حوزه زیباسازی به گونه ای تهیه شود تا بتوان آن را به شکل بخشنامه های اجرایی به تمام مناطق ابلاغ کرد تا شکل اجرایی در شهر پیدا کند.
در ابتدای این جلسه دکتر رحمت ستوده قره باغ با طرح دیدگاه های خود درزمینه استانداردسازی کیفیت مبلمان و فعالیتهای شهری سازمان زیباسازی گفت: پژوهشکده استاندارد 126 آزمایشگاه دارد و می تواند با تمام توان از این امکانات استفاده کند.
گفتنی است در تفاهم نامه بین سازمان زیباسازی شهر تهران و پژوهشکده استاندارد، تهیه پیش نویس استانداردهای ملی در زمینه زیباسازی شهری، انجام امور مربوط به ارائه آن به منظور طرح در کمیته ملی استاندارد، ارائه خدمات آزمایشگاهی، آموزش و مشاوره در استقرار سیستم های مدیریت کیفیت و برگزاری همایشها، کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی با استفاده از امکانات طرفین ذکر شده است.
  منبع : خبرگزاری مهر
  12:17   یکشنبه 18 اردیبهشت 1390  
 نظرات    
 
افشین جوبه 20:39 یکشنبه 25 اردیبهشت 1390
2
 افشین جوبه
موفق باشید.جای تشکر فراوان دارد.