اخبار   
 

 نقش کاردان‌های فنی ساختمان در صدور شناسنامه فنی نادیده گرفته می شود

رئیس کانون کاردان‌های فنی ساختمان گفت: تا زمانی که نقش کاردان‌های فنی در اجرای ساختمان و صدور شناسنامه فنی مشخص نگردد اصالت شناسنامه فنی ساختمان مورد تردید خواهد بود...

به گزارش ایرنا از کانون کاردان‌های فنی ساختمان، ' مهدی موذن' افزود: تجربه چهار سال اخیر نشان می دهد بدون مشارکت کانون کاردان‌های فنی ساختمان توافقات به عمل آمده برای عملیاتی شدن شیوه نامه ماده 33 و صدور شناسنامه فنی منجر به شکست خواهد شد.
وی با تاکید بر لزوم جدی گرفتن قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اظهار داشت: حضور سازمان نظام مهندسی و کارنون کاردان‌های فنی ساختمان از سوی قانونگذار ضروری تلقی شده است، با این وجود تاکنون تلاش بر این بوده که تنها نام نظام مهندسی ساختمان را در تصمیم گیری ها مورد نظر قرار دهند.
موذن با اشاره به تفاهم نامه چهارجانبه وزارت مسکن و شهر سازی،شهرداری ،شورای اسلامی شهر تهران و سازمان نظام مهندسی برای عملیاتی کردن شیوه نامه ماده 33 و صدور شناسنامه فنی افزود: در این تفاهم نامه هم از کانون کاردان‌های فنی نامی به مبان نیاورده شد، در حالی که شش سال از تاسیس کانون سپری می شد.
وی در پایان تصریح کرد هم اکنون اگر در تفاهمات جدیدی که در این زمینه منعقد می شود حضور کاردان‌های فنی ساختمان نادیده گرفته شود، صدور شناسنامه فنی مسیر واقعی خود را نخواهد یافت.
  منبع : ایرنا
  11:38   چهارشنبه 18 اسفند 1389  
 نظرات