اخبار   
 

 آغاز ساخت سالن اجلاس سران عدم تعهد در اصفهان با 100 میلیارد تومان اعتبار

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان در میزگرد ایرنا از آغاز ساخت سالن اجلاس سران عدم تعهد در شهر اصفهان با اختصاص یکصدمیلیاردتومان بودجه از سوی دولت خبر داد...

'سیدجمال الدین صمصام شریعت'‌ در میزگرد 'جهاد اقتصادی؛ موانع و راهکارها' که با حضور 'علیرضا همدانیان' معاون برنامه ریزی استاندار اصفهان، دکتر 'محمد واعظ' استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان و 'محمدرحیم احمدوند' رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان در محل دفتر ایرنا در اصفهان برگزار شد، افزود: 'آغاز ساخت سالن اجلاس سران عدم تعهد با اختصاص 100 میلیارد تومان از سوی دولت در اصفهان و ابراز تمایل بخش خصوصی برای ساخت تعدادی هتل در اصفهان مبین آن است که پروژه های دولتی و بخش خصوصی تا سال آینده در اصفهان سیمای جدیدی را برای این شهر رقم خواهد زد.'
اجلاس سران جنبش عدم تعهد قرار است شهریور ماه سال آینده به میزبانی ایران در شهر اصفهان برگزار شود. 116 کشور جهان عضو این جنبش هستند.
صمصام شریعت، تامین اعتبار طرح های انتقال آب و تکمیل و بهره برداری از برخی از طرح های بزرگ بخش آب استان اصفهان را نیز از مهمترین اولویت های استان در بخش عمرانی در سال جهاد اقتصادی بیان کرد.
معاون عمرانی استاندار گفت: با ورود شرکت های ذوب آهن و فولاد مبارکه به طرح های انتقال آب، اجرای این طرح ها درسال جاری تسریع می شود.
صمصام شریعت، بهره برداری از اولین نیروگاه بزرگ بخش خصوصی در سال جاری در استان اصفهان، توسعه فضاهای دانشگاهی و حوزه های علمیه، تسریع در اجرای طرح مصلای اصفهان و 17 مصلای دیگر استان و اعلام آمادگی یک سرمایه گذار برای ایجاد کارخانه فولاد در شرق اصفهان به منظور کاهش مشکلات اقتصادی ناشی از خشکسالی ساکنان مناطق شرق را از از دیگر برنامه های مهم سال جاری در حوزه عمرانی استان برشمرد.
وی، ‌ارتقای جایگاه عمرانی استان اصفهان به صدر جدول سایت وزارت کشور را دیگر از توفیقات استان در سال های اخیر عنوان کرد و اظهار داشت: مدیریت استان اصفهان تلاش می کند تا با پرهیز از مسایل جزئی و اعمال سیاست های کلان، فرایند پیشرفت را در مناطق مختلف استان با قوت دنبال کند.
معاون امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد:
بسترسازی چندسال گذشته در استان فضای مناسب را برای سرمایه گذاری فراهم آورده و مشارکت بخش خصوصی در پروژه های شهرداری ها و حتی استانداری مبین این نکته است که اعتماد بخش خصوصی برای سرمایه گذاری حتی در طرح هایی که مجری آن دولت یا بخش های شبه دولتی است، به شدت افزایش یافته است.
وی در بخش دیگری از سخنانش در این میزگرد، با بیان اینکه 'عناوین سالهای گذشته همه به نوعی به سمت مقوله جهاد اقتصادی جهت گیری شده اند'، اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها را گامی بلند برای عملیاتی شدن جهاد اقتصادی دانست و افزود: این تحول بزرگ اقتصادی از زمان دولتهای قبلی روی زمین مانده بود و اجرای آن عملیاتی نشد اما در دولت نهم و دهم بسترهای عملیاتی شدن آن فراهم و اجرای این تحول بزرگ اقتصادی آغاز شده است.
  منبع : ایرنا
  13:02   دوشنبه 26 اردیبهشت 1390  
 نظرات