اخبار   
 

 سالن های اجلاس سران به روش طرح و ساخت احداث می شود

نحوه مدیریت پروژه ساخت سالن های اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در اصفهان به صورت EPC (طرح و ساخت) است که کارفرما ،انتخاب مشاور و پیمانکار پروژه را همزمان انجام می دهد...

به گزارش ایمنا، معاون عمرانی شهرداری اصفهان با اعلام این مطلب افزود: مطالعات ژئوتکنیک و طراحی اولیه ساخت مجموعه سالن های اجلاس سران کشورهای غیر متعهد انجام شده همچنین نحوه مدیریت این پروژه به صورت EPC (طرح و ساخت) است که کارفرما ،انتخاب مشاور و پیمانکار پروژه را همزمان انجام می دهد.
وی بیان این مطلب که ساختمان اصلی سالن های اجلاس تحت عنوان مرکز همایش های بین المللی اصفهان برای آینده است اذعان داشت:اجزای مهم این مرکز شامل ساختمان اصلی سالن های اجلاس،اقامتگاه های اختصاصی و ویلاهای VIP،هتل 5 ستاره ،مراکز تجاری و موارد دیگراست.
دکتر علیرضا قاری قرآن ادامه داد: سالن های اجلاس سران کشورهای غیر متعهد شامل سالن اصلی ،تالارهای چند منظوره،فضاهای خدماتی و پشتیبانی ،اداری و عمومی در مساحتی بالغ بر 40 هزار متر مربع احداث می شود .
وی با اشاره به این که اقامتگاه های اختصاصی سالن اجلاس در قالب 100 تا 150 ویلا در یک یا دو طبقه ساخته خواهد شد و برای احداث هتل 5 ستاره با حدود 200 اتاق برنامه ریزی و پیش بینی شده است، اذعان داشت:پارکینگ،فضای سبز،مراکز تفریحی ،تجاری ،رستوران و اقامتگاه ها در طرح اولیه در وسعتی بالغ بر 100 هزار متر مربع زیربنا احداث می شود.
معاون عمرانی شهرداری با تاکید بر این که الویت اول این مجموعه ساخت سالن های اجلاس و مجموعه اقامتگاه ها و فضاهای جانبی است افزود:سالن های اجلاس بین المللی در طی 18 ماه با ظرفیت 2 هزار و500 صندلی و به عنوان بزرگترین مرکز همایش های بین المللی در کشور به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به استقبال گسترده سرمایه گذاران جهت احداث ساخت مجموعه سالن های اجلاس سران کشورها ی غیر متعهد بیان کرد: تجهیز کارگاه پیمانکاربرگزیده شده در محل اجرای این پروژه در حال تکمیل است.
وی با بیان این که مدت اجرای ساخت سالن های اجلاس سران کشورهای غیر متعهد 18 ماهه است ادامه داد: این طرح به طور کامل از سوی شهرداری اجرا می شود و پیش بینی می گردد در سه شیفت کاری و با 3 هزار نفر انجام خواهد شد.
معاون عمرانی شهرداری اصفهان به مکان اجرای طرح سالن های اجلاس سران کشورهای غیر متعهد حدفاصل آبشار تا تقاطع اشکاوند در مساحت حدود 50 هکتار اشاره و خاطرنشان کرد:این مجموعه در منطقه کوهستانی ساخته خواهد شد که از لحاظ فنی و سازه ای ویژه می باشد لذا تکنولوژی ساخت،معماری و مباحث اجرایی این پروژه خاص و منحصر به فرد است.
وی با بیان این مطلب که تهران، شیراز، کیش و اصفهان گزینه‌های میزبانی این اجلاس بودند، اما نهایتا اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران و با توجه به ظرفیت‌های سیاسی ـ امنیتی و توجیه اقتصادی برای میزبانی این اجلاس انتخاب شد خاطر نشان کرد: بین استان‌های اصفهان و فارس و کیش بررسی های صورت گرفت و در نشستی بین هیات دولت و مشاورین نهایتا مقرر گردید اصفهان میزبان 118 کشور دنیا باشد و تفاهم نامه‌ای در این خصوص به امضاء رسید.
قاری قرآن تصریح کرد: بر اساس توافق نامه بهره بردار سالن های اجلاس بین المللی شهرداری اصفهان می باشد و به عنوان مجری این طرح نیز برگزیده شده است.
  منبع : ایمنا
  11:27   چهارشنبه 7 اردیبهشت 1390  
 نظرات