اخبار   
 

 یارانه اصلاح الگوی مصرف انرژی در ساختمان چه شد؟

یک تولیدکننده پنجره‌های دوجداره با اشاره به اینکه دولت سال گذشته 1350 میلیارد تومان یارانه برای اختصاص به ساخت‌وسازهایی که مبحث 19 مقررات ملی ساختمان را رعایت...

گروه مسکن- یک تولیدکننده پنجره‌های دوجداره با اشاره به اینکه دولت سال گذشته 1350 میلیارد تومان یارانه برای اختصاص به ساخت‌وسازهایی که مبحث 19 مقررات ملی ساختمان را رعایت کنند، در نظر گرفت، خواستار پیگیری عدم پرداخت این یارانه شد.
به موجب مصوبه سال گذشته دولت، مقرر شده بود یارانه معادل متری 10 هزار تومان به ساختمان‌هایی که ضوابط الگوی بهینه مصرف انرژی در آنها رعایت می‌شود، پرداخت شود. اما سید محسن صفایی، مدیرعامل واحد نمونه صنعتی که تولیدکننده انواع درب و پنجره با خاصیت حافظ انرژی است، در این زمینه به خبرگزاری‌ها گفته است: متاسفانه با وجود گذشت بیش از 9 ماه از ابلاغ این مصوبه، بدون تدوین مقررات اجرایی در حال خاک خوردن است.
مدیرعامل گروه صنعتی همارشتن با اشاره به تاثیر اجرای این لایحه بر هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: جایگزینی پنجره‌های قدیمی آهنی و آلومینیومی با پنجره‌های دو جداره UPVC سبب می‌شود تا 40 درصد مصرف انرژی در ساختمان‌ها کاهش یابد.
  منبع : دنیای اقتصاد
  10:49   دوشنبه 14 تیر 1389  
 نظرات