اخبار   
 

 مصالح سبک و نوین جایگزین آجر می شود

وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه آجرسازان باید شدت مصرف انرژی را در تولید آن کاهش دهند ، گفت : استفاده از مصالح سبک و نوین به جای آجر در دست مطالعه است...

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)، "علی نیکزاد" به حمایت‌های وزارت صنایع و معادن از اصلاح ساختار تولید آجر اشاره کرد و افزود: درکارگروه هدفمندی یارانه‌ها تصمیم گرفته شد تولیدکنندگان این محصول در میزان مصرف انرژی تجدید نظر کنند.
وی افزود : علاوه بر اینکه تولیدکنندگان باید به تدریج ساختار تولید را تغییر دهند ، مرکز تحقیقات مسکن نیز ماموریت دارد استفاده از مصالح نوین و سبک را به جای آجر و دیگر مصالح انرژی بر ، بررسی کند.
نیکزاد با اشاره به مصالح ساختمانی و فناوری طرح ‌های مسکن مهر در شهر جدید پرند که شرکت ترکیه ای استفاده می کند ، اظهار داشت : این طرح با فناوری قالب تونلی ساخته می شود و از آجر استفاده نمی شود.
وی با بیان اینکه آجر از صنعت ساخت ساختمان به طور کامل حذف نشده است ،در این حال گفت: با توجه به میزان انرژی که در تولید آجر مصرف می شود، به کارگیری آن در ساختمان توجیه ندارد.
وزیر مسکن اظهار داشت : از اهداف اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها اصلاح رفتار اقتصادی است و مصالح کم انرژی بر را به جای آجر به جامعه فنی کشور معرفی خواهیم کرد.
  منبع : اکو نیوز
  10:07   یکشنبه 8 اسفند 1389  
 نظرات