اخبار   
 

 ذخیره مخازن آب اصفهان فقط برای ۱۰ ساعت است

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه ذخیره مخازن آب شهر اصفهان به جای یک شبانه روز تنها برای ۱۰ ساعت است، گفت: برای افزایش ذخایر استراتژیک آب شهرداری و مراکز اداری وابسته به آن باید مخازن جدید نصب کنند...

ذخیره مخازن آب اصفهان فقط برای ۱۰ ساعت است/ ضرورت جمع‌آوری آب‌های سطحی

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه ذخیره مخازن آب شهر اصفهان به جای یک شبانه روز تنها برای ۱۰ ساعت است، گفت: برای افزایش ذخایر استراتژیک آب شهرداری و مراکز اداری وابسته به آن باید مخازن جدید نصب کنند.

به گزارش ایمنا، رسول زرگرپور به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با حضور در نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان مشکلات استان در خصوص کمبود آب و خشکسالی، افزود: موضوع آب یکی از مطالبات اساسی و انتظارات به حق مردم است و برای حل این مشکل مدیریت شهری باید همگام با مدیریت استان حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه در طول یکسال گذشته تمام ادارات دولتی ملزم به نصب سیستم های کاهنده مصرف آب شده اند، اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرداری، یکی از مصرف کنندگان عمده آب شرب و فضای سبز است همچنین ادارات متنوعی را در شهر اصفهان دارد باید به این امر ورود پیدا کند و خود مُبَلغ استفاده از این سیستم ها باشد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه در شرایط عادی، مخازن آب شهر باید برای ۲۴ ساعت آب ذخیره داشته باشند، اظهار داشت: متاسفانه این ذخیره آب تنها برای ۱۰ ساعت موجود است که شهرداری و مراکز اداری وابسته به آن باید نسبت به نصب مخازن جدید آب اقدام کنند و حداقل ذخیره آب استراتژیک را از ۱۲ساعت به ۲۴ ساعت افزایش دهند.

وی یکی از اصلی ترین درخواست های مدیریت استان را مصرف بهینه آب عنوان کرد و گفت: تدوین برنامه یکساله مصرف بهینه آب برای شهر اصفهان ضروری است و باید اصفهان به عنوان شهری نمونه در این خصوص مطرح شود. لذا لازم است شهرداری گزارشی از این اقدامات را در راستای کاهش و بهینه سازی آب به استانداری ارائه کند.

زرگرپور جمع آوری آب های سطحی را ضروری عنوان کرد و بر تدوین طرح جامع جمع آوری آب های سطحی تاکید کرد. وی حل مشکل آلودگی هوا را دومین مطالبه مدیریت استان برشمرد و تصریح کرد: شهرداران کلانشهرها و مدیریت شهری اصفهان کاهش آلودگی هوا را به عنوان یک مطالبه مردمی تلقی کرده اند.

استاندار اصفهان با اشاره به تدوین طرح جامع کنترل کیفی هوای منطقه اصفهان، گفت: اجرای این طرح عملکرد خوبی داشته است و تولید بنزین یورو۴، جلوگیری از سوخت مازوت در نیروگاه ها و اقدامات زیست محیطی در صنایع از جمله اقدامات بزرگی بود که در سال گذشته صورت گرفت که نتیجه آن افزایش روزهای سالم در شهر اصفهان بوده است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری در این بخش می تواند ایفای نقش کند، افزود: ۲۵ اقدام اساسی از ۳۸ اقدام در نظر گرفته شده در طرح کنترل کیفی هوای منطقه اصفهان مربوط به مدیریت شهری است و با توجه به اینکه در سال۹۳، ۴۰ درصد از این موارد پیگیری شده است، مدیریت شهری باید به گونه ای عمل کند که موارد ۲۵ گانه را با دقت و سرعت بیشتری پیش ببرد.

زرگرپور در ادامه به معضل گرد و غبار و ریزگردها اشاره کرد و افزود: ‌اعتقاد دارم که تبعات این مشکل برای شهروندان غیرقابل تحمل خواهد بود.

وی با بیان اینکه مدیریت استان برنامه جهادی را برای حل این معضل آغاز کرده است، اظهار داشت: تاغ کاری ۱۰ هزار هکتار از کانون های اصلی ایجاد ریزگردها در دستور کار قرار گرفته که نیمی از این اقدام باید توسط مدیریت شهری انجام شود. استاندار اصفهان در خصوص مصلی بزرگ اصفهان، اظهار داشت: در تمام کشورهای اسلامی مصلی ها توسط شهرداری ها ساخته می شود که خوشبختانه مدیریت شهری در این خصوص همکاری خوبی را داشته و قرار است نیمه نخست امسال فاز اول این مجموعه به بهره برداری برسد.

وی در ادامه بر لزوم تصویب مصوبه شورای شهر در خصوص واگذاری سینما همایون سابق اشاره کرد و افزود:‌ شورای شهر باید در خصوص قیمت گذاری این مجموعه اقدام کند تا هزینه واگذاری آن به تکمیل مصلی اختصاص یابد.

استاندار اصفهان به بازنگری و ابلاغ طرح های تفضیلی اشاره کرد و افزود: طرح بازنگری ۶ منطقه ی شهر اصفهان ابلاغ شده است و باید اجرای این طرح ها تسریع یابد.

زرگرپور احداث موزه بزرگ اصفهان را از نیازهای اساسی این استان برشمرد و افزود: کارخانه ریسباف برای این امر در نظر گرفته شده است و طبق دستور وزیر راه و شهرسازی تفاهمنامه بین بانک ملی و اداره کل راه و شهرسازی برای واگذاری کارخانه مذکور امضا خواهد شد.

  منبع : ایمنا
  13:07   سه شنبه 25 فروردین 1394  
 نظرات