اخبار   
 

 دولت برای خروج مسکن از رکود علاوه بر مسکن مهر دیگر بخشها را فعال کند

رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: لازمه خروج از رکود این است که دولت زمینه‌هایی را برای فعال شدن سایر بخش‌ها - به جز مسکن مهر- فراهم کند تا سرمایه‌گذاران وارد شده و سرمایه‌گذاری...

رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: لازمه خروج از رکود این است که دولت زمینه‌هایی را برای فعال شدن سایر بخش‌ها - به جز مسکن مهر- فراهم کند تا سرمایه‌گذاران وارد شده و سرمایه‌گذاری کنند.
محمد حسین مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود:برای فعال شدن بخش مسکن دولت می تواند سایر بخش های مسکن به جز مسکن مهر را فعال کند تا سرمایه‌گذاران وارد شده و سرمایه‌گذاری کنند.
وی با بیان اینکه اشتغال در کشور به شدت وابسته به بخش مسکن و ساختمان است، گفت: چنانچه بخش مسکن فعال شود بیش از 1200 فرصت شغلی وابسته به بخش مسکن نیز فعال می شود.
وی با بیان اینکه عدم رسیدن به اهداف پنج ساله احیای بافت‌های فرسوده و اسکان غیر رسمی نیازمند توجه بیشتر دولت به این بخش است گفت: در 65 هزار هکتار بافت فرسوده حدود 2 میلیون واحد مسکونی و تجاری وجود دارد که برای احیا و نوسازی آن نیازمند عزم جدی از سوی دولت و خود مردم هستیم.
وی تأکید کرد: اگر سکونت‌گاه‌های غیر رسمی را نیز به این بافت‌های فرسوده اضافه کنیم می‌بینیم که در حاشیه شهرهای بزرگ مثل مشهد، شیراز و اصفهان یک مجموعه بسیار وسیعی بوجود می‌آید که نیازمند کمک برای احیا و بازسازی برای بالا بردن ایمنی این ساختمان‌ها است. مقیمی اظهار داشت: ایران کشوری حادثه‌خیز بوده و در سالهای قبل اثرات تخریبی زیادی با وقوع زلزله برای کشور به وجود آمده است و ثروت معنوی و مادی زیادی نیز از ما گرفته است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: وقتی گفته می‌شود باید در طول 10 سال تمام بافت‌های فرسوده نوسازی و احیا شوند، آمارها نشان می‌دهد تنها 10 درصد بازسازی شده و 90 درصد باقی مانده است، پس بازسازی بافت‌های فرسوده نیازمند تحرک جدی از سوی دولت و خود مردم است.
  منبع : خبرگزاری فارس
  10:50   یکشنبه 23 خرداد 1389  
 نظرات