اخبار   
 

 آغاز پروژه‌های عمرانی جدید بجز در مناطق محروم ممنوع شد

عضو کمیسیون تلفیق مجلس از تصویب ممنوعیت آغاز پروژه‌های جدید در سال اول برنامه پنجم به جز در مناطق محروم در این کمیسیون خبر داد...

عضو کمیسیون تلفیق مجلس از تصویب ممنوعیت آغاز پروژه‌های جدید در سال اول برنامه پنجم به جز در مناطق محروم در این کمیسیون خبر داد.
علی بروغنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به ادامه بررسی مواد لایحه برنامه پنجم توسعه کشور، اظهار داشت: تا ظهر چهارشنبه هفته گذشته نمایندگان چند ماده از برنامه را بررسی کردند که مربوط به ماده 23 فصل دوم و فصل نهم تصویب شد.
وی ادامه داد: نمایندگان در این روز برخی مواد فصل نهم مربوط به بودجه و نظارت را بررسی کردند.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه از مواد 189 تا 193 بررسی شد، گفت: این مواد با کمترین تغییر و با الحاق برخی پیشنهادات کمیسیون برنامه و بودجه تصویب شد و موادی از لایحه دولت حذف نشد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به ماده 190 فصل نهم بودجه و نظارت، تصریح کرد: بند الف و ب از این ماده حذف و دو بند جدید اضافه شد و براین اساس نمایندگان مصوب کردند تا زمانی که دولت برنامه‌های نیمه تمام گذشته را در سال‌ اول اجرای برنامه پنجم به اتمام نرسانده است طرح و برنامه جدیدی را پیشنهاد و شروع نکند.
وی ادامه داد: دولت مکلف شد اجرای طرح‌های جدید را در مناطق و استان‌‌های محروم اجرا کند تا توازن توسعه مناطق در کشور بدست آید.
بروغنی با اشاره به ماده 193 برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌های بسته‌ای عمرانی دولت که از طریق بودجه سنواتی تامین می‌شود، گفت: نمایندگان در این ماده اضافه کردند که اعتبار و منابع این بخش در بودجه سنواتی از طریق منابع عمومی تأمین شود که این موضوع در ماده 193 نامشخص بود.
بروغنی در مورد ارزیابی مجلس از لایحه برنامه پنجم توسعه کشور، تصریح کرد: نظر مجلس و نمایندگان معتقدند لایحه دولت تبدیل نشود بلکه اصلاح و تکمیل شود و نیز موادی که حذف شده است در همین راستا ارزیابی می‌شود که بتوان آن را عملیاتی انجام داد.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس بیان داشت: اصلاحات صورت گرفته در مواد برنامه در راستای منویات مقام معظم رهبری و براساس هم‌اندیشی میان دولت و مجلس برای اجرای بهتر برنامه‌ها است اما باید به گونه‌ای باشد که از بلندپروازی و آمارهای کمی غیرواقعی دوری کرد.
بروغنی لایحه برنامه پنجم توسعه کشور را خوب توصیف و خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف همیشه باید شاخص‌ها را بالاتر از سطح کارهای انجام شده در نظر گرفت تا بتوان رویکرد فعال نسبت به اجرای برنامه داشت.
  منبع : خبرگزاری فارس
  11:01   شنبه 12 تیر 1389  
 نظرات