اخبار   
 

 بررسی رعایت استاندارد در تولید مصالح ساختمانی

کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جلسه خود ضمن بررسی علل افزایش نرخ بلیط وسایط حمل و نقل درون شهری ، با ارائه گزارشی از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، مقرر کرد تا کارگروهی در خصوص بالابردن کیفیت‌های این بخش، رفع تنگناها و کمک به نظارت این سازمان تشکیل شود...

علی اکبر آقایی- رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی- با اشاره به بررسی طرح اصلاح ماده 48 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوبه سال 87، اظهار کرد: براساس این طرح اجازه داده می‌شود، رقم‌های بلیط‌های وصول مالیات‌های عوارض خروج از کشور و داخلی که از 2 به 5 درصد در قانون بودجه سهم شرکت فرودگاه‌های کشور افزایش داشته و نیز در بلیط خارج از کشور از هر مسافر این میزان از هفت هزارتومان به 25 هزارتومان افزایش پیدا کند. وی افزود: با توجه به این‌که، طرح حاضر در ماده 63 قانون بودجه سال جاری نیز آورده شده و برهمین اساس، این مورد را دائمی می‌کرد، موافقان، مخالفان و طراحان به تبادل نظر پرداختند و رای گیری به جلسه بعدی این کمیسیون موکول شد.
آقایی با بیان این‌که، این کمیسیون هم‌چنین در خصوص اصلاح موادی از قانون بخش تعاون اقتصاد جمهوری اسلامی ایران مصوبه سال 77 را مورد بررسی قرار داد، خاطرنشان کرد: این موضوع نیز با بررسی‌هایی که انجام شد، ‌در جلسه آتی این کمیسیون به رأی گیری گذاشته می‌شود.
رییس کمیسیون عمران مجلس در ادامه با اشاره به این‌که در این جلسه گزارش جامعی از رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران- مهندس برزگری- ازعملکرد کاری در بخش عمران و مسکن ارائه شد،‌ اظهار کرد: اکنون نگرانی‌هایی که وجود دارد، بیش‌تر در خصوص عدم استاندارد مصالح ساختمانی و تولیداتی که در بخش ساختمان مصرف می‌شود،‌است،‌ بنابراین در جلسه کمیسیون ضمن بررسی عملکرد سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، پیشنهاداتی درجهت رفع تنگناهای سازمان مطرح شد.
نماینده مردم سلماس در مجلس تصریح کرد: در همین راستا، مقرر شد یک گروه کاری بر روی پیشنهادات تشکیل شود تا در خصوص بالابردن کیفیت‌های این بخش و در جهت کمک به نظارت سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران باشد که پیگیری این موضوع را کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی انجام می‌دهد.
  منبع : شاسا
  13:11   دوشنبه 3 مرداد 1390  
 نظرات