اخبار   
 

 حمایت ویژه بانکی از احداث کارخانه‌های مصالح نوین

از 5 تا 15 میلیارد تومان به سرمایه گذاران صنعتی سازی مسکن تسهیلات داده می‌شود مدیرعامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه احداث کارخانه‌های تولید قطعات پیش ساخته مسکن از اولویت‌های دولت و جزو ماموریت‌های موجه وزارت صنایع و معادن است، اعلام کرد: بانک صنعت و معدن برای راه‌اندازی کارخانه‌های...

از 5 تا 15 میلیارد تومان به سرمایه گذاران صنعتی سازی مسکن تسهیلات داده می‌شود گروه مسکن: مدیرعامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه احداث کارخانه‌های تولید قطعات پیش ساخته مسکن از اولویت‌های دولت و جزو ماموریت‌های موجه وزارت صنایع و معادن است، اعلام کرد: بانک صنعت و معدن برای راه‌اندازی کارخانه‌های تولید مصالح نوین ساختمانی از 5 تا 15 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کند.
محمدرضا پیشرو که برای بازدید از روند صنعتی‌سازی مسکن در محل پروژه 1100 واحدی مپسا در پرند حاضر شده بود به خبرنگار ما گفت: این پروژه به خوبی نشان می‌دهد کارخانه‌هایی که طی دو سال اخیر در این حوزه به بهره‌برداری رسیده‌اند بازدهی مناسبی داشته‌اند.
ما از این به بعد، به‌طور قطع با شتاب بیشتری کار تامین و حمایت مالی از تولید قطعات پیش ساخته واحدهای مسکونی را انجام خواهیم داد و مجموعه بانک صنعت و معدن این طرح‌ها را در اولویت اختصاص تسهیلات قرار می‌دهند. مدیرعامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: تاکنون 30 طرح صنعتی‌سازی مسکن در قالب احداث کارخانه مصالح نوین توسط این بانک تامین مالی شده‌اند. وی افزود: بانک صنعت و معدن سقف مشخصی برای پرداخت تسهیلات به طرح‌های صنعتی‌سازی مسکن ندارد و بسته به حجم طرح‌هایی که مپسا معرفی می‌کند، تسهیلات نیز پرداخت خواهد شد.
پیشرو تاکید کرد: با بازدیدی که از پروژه 1100 واحدی مپسا در پرند انجام داده، باور و اعتقاد نسبت به اهمیت تامین مالی از این قبیل طرح‌ها در مدیران بانک صنعت و معدن بیش از گذشته ایجاد شده است. وی گفت: در دنیا خیلی زودتر از این برای ساخت‌وساز به روش صنعتی سرمایه‌گذاری شده است، اما در ایران به‌واسطه نیاز کشور به ساخت انبوه مسکن، این روش باید به عنوان یک ضرورت به‌کار گرفته شود.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: صنعتی‌سازی مسکن از یک سو باعث افزایش سرعت ساخت‌وساز و کیفیت سازه می‌شود و از سوی دیگر، موجب کاهش مصرف انرژی خواهد شد که با توجه به هدفمند کردن یارانه‌ها این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. پیشرو در پایان افزود: بانک صنعت و معدن به عنوان بانک تامین‌کننده منابع مورد نیاز واحدهای صنعتی ارتباط تنگاتنگی با مپسا دارد و به محض معرفی طرح‌های سرمایه‌گذاری، تسهیلات به آنها پرداخت خواهد کرد.
  منبع : دنیای اقتصاد
  11:36   یکشنبه 14 شهریور 1389  
 نظرات