اخبار   
 

 ساخت ساختمان شش‌طبقه در ۲۴ ساعت

چینی‌ها که با تولید فرآورده‌های گوناگون به پایین‌ترین قیمت ممکن، بازار بسیاری از کشورهای جهان را به خاک سیاه نشانده‌اند، اکنون با سرعتی باور‌نکردنی گام...

چینی‌ها که با تولید فرآورده‌های گوناگون به پایین‌ترین قیمت ممکن، بازار بسیاری از کشورهای جهان را به خاک سیاه نشانده‌اند، اکنون با سرعتی باور‌نکردنی گام در عرصه‌ی ساخت‌وساز ساختمان‌ها نهاده‌اند.


 

یک شرکت چینی اعلام کرده استکه به‌زودی می‌تواند یک ساختمان شش‌طبقه را در ۲۴ ساعت بسازد و تحویل مشتری دهد! این شرکت ساختمان‌سازی که پروژه‌هایش همه را غافلگیر کرده است، برای ساخت ساختمان‌ها، از قطعات پیش‌ساخته بهره می‌گیرد. تازه‌ین پروژه‌ی این شرکت، ساختمانی سه‌طبقه در منطقه‌ی هونان است که  ساخت آن در هشت روز به پایان رسید. ژانگ یوآ، مدیرعامل این شرکت اما رؤیاها و طرح‌های بیش‌تری در سر دارد. او می‌گوید:
«این روزها ساخت‌‌وسازهای سریع و ایمن با کم‌ترین هزینه در همه‌جای جهان مورد نیاز است.» به گفته‌ی ژانگ یوآ که در ضمن بنیادگذار این شرکت ساختمان‌سازی است، در دوره‌ی تازه، دیگر روش‌های زمان‌بر ساختمان‌سازی پاسخ‌گوی نیاز مشتری‌ها نیست.

 

چندی پیش این شرکت در یکی از پروژه‌های مهم خود، ساخت هتلی سی‌طبقه را در ۱۵روز به پایان رساند و نظر همه‌ی رسانه‌های جهان را به خود جلب کرد. مدیر عامل این شرکت می‌گوید نیروهایش با تجربه‌ی پروژه‌های گذشته، اکنون می‌توانند ساختمانی شش‌طبقه را در یک روز به پایان برسانند.

 

 

 


 

مقام‌های این شرکت همچنین اعلام کرده‌اند که می‌خواهند ساختمانی ۲۲۰طبقه را که می‌تواند مرتفع‌ترین آسمان‌خراش جهان باشد، در تنها چهار ماه بسازند!

 

ساختمان‌سازی همچون بازی کودکان

 

مهندسان این شرکت، شیوه‌ی کار خود را همانندِ ساختمان‌سازی بچه‌ها با اسباب‌بازی‌هایی همچون لِگو می‌دانند. به گفته‌ی آن‌ها، همه‌ی قطعات ساختمان آماده است و کارگرها در محل ساختمان تنها آن‌ها را بر پایه‌ی نقشه‌ی تعیین‌شده سرهم می‌کنند. ادعای این ساخت‌وساز سریع در حالی مطرح می‌شود که قیمت تمام‌شده‌ی این نوع ساختمان هم به گفته‌ی مدیران این شرکت چینی، از انواع سنتی ارزان‌تر تمام می‌شود و ایمنی
ساختمان هم از سوی مهندسان تضمین شده است.

 

 


 

ژانگ یوآ با اشاره به زمین‌لرزه‌هایی رخ‌داده در چین و کشته شدنِ شمار بسیاری به دنبال ویران شدنِ ساختمان‌ها، می‌گوید: «موضوع امنیت و مقاوم بودنِ ساختمان، اولویت ویژه‌ای در کار این شرکت دارد.»

 

ارزان؛ همچون چینی‌های دیگر

 

کارگران این شرکت می‌گویند یاد گرفتن این روش ساختمان‌سازی بسیار آسان است. آن‌ها باید فقط نقشه را بخوانند و بدانند که قطعات را کجا باید به هم پیچ کنند. دیگر خبری از گچ، آجر و مصالح سنتی دیگر نیست. آن‌ها می‌گویند: «این شیوه‌ی ساختمان‌سازی با قطعات پیش‌ساخته، هزینه‌ها را هم پایین نگه می‌دارد.» رویترز گزارش داده که با روش این شرکت، ساخت‌وساز در هر مترمربع ۶۳۵دلار (چهارهزار یوآن) نسبت به روش‌های سنتی ارزان‌تر تمام
می‌شود.

 


 

سرعت ساخت‌وساز را هم که کنار بگذارید، هزینه‌ی ساخت ساختمانی سه‌طبقه از سوی این شرکت، دو و هشت‌دهم میلیون دلار تمام شده که نسبت به روش‌های سنتی در چین، ۳۰درصد ارزان‌تر  است. افزون بر این، اگر مالک ساختمان بخواهد، این شرکت می‌تواند دوباره اجزای ساختمان را از هم باز کند و آن را در جایی دیگر بنا کند.

از ساختمان سه طبقه‌ای که این شرکت کار ساختش را تازه به پایان رسانده، قرار است به‌عنوان کافه‌تریا بهره‌برداری شود. فقط خدا کند این شیوه‌ی ساختمان‌سازی همان‌گونه که دست‌اندرکارانش ادعا می‌کنند، به اندازه‌ی کافی ایمن باشد و دیگر کشورها نیز پیش از وارد کردنِ آن، درباره‌ی همه‌ی جزئیات و ویژگی‌های آن، به‌طور کامل مطالعه و بررسی کنند.

 

 

 

 

 

 

 

برگرفته از : خبرگزاری مهر

www.mehrnews.com  ، 27 اردیبهشت 1391

ویرایش : امیریاشار فیلا

 

 
  منبع : ارسال شده توسط امیریاشار فیلا
  08:46   شنبه 30 اردیبهشت 1391  
 نظرات    
 
حمید رستمی 23:53 آدینه 5 خرداد 1391
0
 حمید رستمی
سلام
مهندس فبلا جان ضمن تشکر تقاضا دارم در صورت یافتن فیلمی در این زمینه حتما برای بنده نیز ارسال فرمائید.