اخبار   
 

 ارتقای کیفی سیما ومنظرشهری؛اولویت راهبردی معاونت شهرسازی و معماری

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از تدوین دستورالعمل اجرایی نمای شهری و تشکیل کارگروه تخصصی سیما و منظر شهری و تهیه طرح های معماری و زیباسازی برای تقاطع های غیرهمسطح،به عنوان آغاز اجرایی برای ساماندهی...

خبرگزاری ایمنا:معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از تدوین دستورالعمل اجرایی نمای شهری و تشکیل کارگروه تخصصی سیما و منظر شهری و تهیه طرح های معماری و زیباسازی برای تقاطع های غیرهمسطح،به عنوان آغاز اجرایی برای ساماندهی و ارتقاءکیفی سیما و منظر شهری اصفهان خبرداد.
به گزارش ایمنا و به نقل ازروابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان،مسعود نریمانی با اشاره به تدوین دستورالعمل اجرایی سیما و منظر شهری بیان داشت:با توجه به اهمیت خاص و تاثیرگذار بنیادی سیما و منظر شهری در ارتقاءکیفی ساختار شهر،حفظ و تقویت هویت اصیل شهرسازی و معماری اصفهان ،ساماندهی و نظم بخشی به سیما و نماهای عمومی و همچنین بر اساس ماموریت و وظایف معاونت شهرسازی و معماری ،برنامه های عملیاتی و طرحهای اجرایی برای ارتقاء کیفی سیما و منظر شهری آغاز و دستورالعمل آن تدوین گردید.
وی اضافه کرد:بر اساس این دستورالعمل نمای ساختمانها در چارچوب تعریف شده و هماهنگ اجرا خواهند شد و سلیقه های شخصی که مغایر با هویت و اصول شهرسازی و معماری اصفهان است؛به حداقل رسیده و ضوابط مدون حاکم می گردد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان همچنین از تشکیل کارگروه تخصصی سیما ومنظر شهری در معاونت شهرسازی و معماری خبر داد و اظهار داشت:این کارگروه به منظور تعریف ساختاری و نهادینه کردن موضوع سیما و منظر شهری در فرآیند عملیاتی و اقدامات اجرایی شهرداری،بررسی وکنترل طرحهای سیمای شهری و نمای ساختمانها،پیشنهاد ضوابط ، تدوین ودستورالعمل های اجرایی و استفاده از نظرات تخصصی کارشناسان ذیصلاح و خبره شهر تشکیل شده است.
نریمانی تاکید کرد:این کارگروه دارای ماهیت تخصصی و کاربردی است و نتایج عینی و محسوس خواهد داشت.
وی از انتصاب کارشناسان معماری و طراحی شهری معاونت شهرسازی و معماری به عنوان کارشناس سیما و منظر شهری برای هرمنطقه شهرداری اشاره کرد و گفت:این کارشناسان به عنوان نیروهای تخصصی عوامل نظارتی این معاونت بوده و در اجرای تصمیمات کارگروه تخصصی سیما ومنظر شهری ،پایش و نظارت مستمرو نظام مند بر نمای ساختمانهای در حال احداث،فعالیت خواهند کرد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان این که طرحهای معماری و زیبا سازی برای تقاطع های غیر همسطح موجود آغاز شده و اولین طرحها در آینده نزدیک اجرا خواهد شد ادامه داد:از این پس تقاطع های غیرهمسطح با طرح معماری و نما اجرا و احداث می شوند.
نریمانی با توجه به برنامه ریزیها و اقدامات انجام شده و محوریت قرار گرفتن کیفیت فضاهای شهری و خصوصا ارتقاءکیفی سیما و منظر شهری و ضابطه مندی حداکثری در این معاونت ابراز امید واری کرد:شاهد شهری با کیفیت و مطلوبیت بیشتر در چارچوب توسعه پایدار شهری باشیم.
  منبع : ایمنا
  16:21   دوشنبه 4 مرداد 1389  
 نظرات