اخبار   
 

 بیش از 3 هزار نفر از نمایشگاه «باغ ایرانی» در ونیز دیدن کردند

بیش از 3 هزار نفر در مدت یک ماه از نمایشگاه «باغ ایرانی» و آثار ارائه شده در دوازدهمین دوره دوسالانه بین‌المللی معماری ونیز در محل دائمی گالری هنر ایران دیدن کردند...

به گزارش «آرت نا»، دوازدهمین دوره دوسالانه بین المللی هنر معماری ونیز، با حضور 60 کشور از جمله ایران از روز 4 شهریورماه ( 26 آگوست 2010 ) در شهر ونیز ایتالیا افتتاح و به مدت 3 ماه ادامه دارد.
روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران با اعلام این خبر افزود: در این نمایشگاه تصاویر،‌ پلان ها و نقشه های 5 باغ ایرانی از جمله؛ باغ فین کاشان، باغ ‌چهل ستون اصفهان، باغ دولت آباد یزد، باغ نارنجستان قوام شیراز و باغ شاهزاده ماهان کرمان و همچنین یک اثر کانسپت از هنرمند و استاد ایرانی دانشگاه ونیز،‌ مجتبی کلهر به نمایش درآمده است.
گفتنی است در مدت یک ماه بیش از 3 هزار نفر از نمایشگاه باغ ایرانی در ونیز بازدید کردند. این نمایشگاه و آثار ارائه شده نظر بسیاری از علاقه‌مندان به هنر و معماری ایران را به خود جلب و باعث شگفتی بسیاری از بازدید کنندگان خارجی از جهت سبک و نوع معماری ایرانی گشته، به طوری که بسیاری از بازدیدکنندگان از چگونگی و نحوه سفر به ایران و دیدن زیبایی های کشورمان از نزدیک پرسش هایی را مطرح می کنند.
لازم به یادآوری است کاتالوگ باغ ایرانی به مناسبت به نمایش درآمدن تصاویر، نقشه ها و پلان های پنج باغ مطرح ایرانی در دوازدهمین دوسالانه جهانی معماری ونیز در 84 صفحه و به دو زبان فارسی و انگلیسی به چاپ رسیده است که در غرفه ایران، به بازدیدکنندگان اهدا می شود و به علت ازدیاد بازدیدکنندگان این کاتالوگ به چاپ دوم رسید.
همچنین علاقه مندان می توانند برای تهیه این کاتالوگ به کتاب فروشی موزه هنرهای معاصرتهران مراجعه کنند.
  منبع : آرت نا
  13:36   چهارشنبه 7 مهر 1389  
 نظرات