اخبار   
 

 نخستین سمپوزیوم «مقاوم سازی لرزه‌ای و نانو مواد» برگزار شد

نخستین سمپوزیوم «مقاوم‌سازی لرزه‌ای و نانو مواد» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد برگزار شد...

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر مقصودلو، رییس دانشگاه آزاد واحد میبد در این سمپوزیوم که عصر سه‌شنبه، 6 اردیبهشت ماه در تالار همایش‌های دانشگاه و با مشارکت شرکت پیشگامان نانو لوله میبد و کنسرسیوم ABB IRAN برگزار شد، بر تاثیر فناوری‌های نانوپلیمرها از دو طریق نانو پلیمر و نانو کامپوزیت پلیمری در بهبود خواص مکانیکی و زیرساخت‌های بتن و پرکردن تخلخل‌های بسیار ریز خمیر سیمان و افزایش مقاومت و دوام بتن تاکید کرد.
وی اظهار امیدواری کرد که برگزاری این سمپوزیوم‌ها باعث ارتقای کیفیت حرفه‌ای دست‌اندرکاران این صنعت در عرصه‌های سازندگی شود.
در ادامه دکتر نادرزاده از استادان دانشگاه تهران و مهندسی زلزله نیز با اشاره به زلزله سونامی در ژاپن و بررسی زلزله در ایران، ایران را از کشورهای زلزله خیز دانست و گفت: با گسترش شهرها و احداث برج‌های بلند در کشور، بیشتر در معرض آسیب و خطرات در هنگام وقوع زلزله خواهیم بود.
به گزارش بنانیوز به نقل از ایسنا، وی یکی از ادله‌های زلزله‌خیز بودن کشور را وجود گسل‌های لرزه‌دار فراوانی دانست که در آینده احتمال تلفات و خسارات زیادی را در شهرهای کلانی مانند تهران، تبریز، شیراز و مشهد در بر خواهد داشت.
همچنین دکتر کیپور، رییس مرکز مقاوم سازی ترکیه نیز در این سمپوزیوم، در مورد مقاوم‌سازی ابنیه و بررسی انواع مواد و مصالح نوین پژوهش در صنعت عمران صحبت کرد.
در پایان نیز به سوالات دانشجویان در زمینه‌های مختلف پاسخ داده شد.
  منبع : بنا نیوز
  12:13   پنجشنبه 8 اردیبهشت 1390  
 نظرات