اخبار   
 

 فروش ‌اموال مازاد وزارت راه برای تأمین اعتبار پروژه‌ها

سرپرست وزارت راه گفت: مدیران کل راه و ترابری استان‌ها می‌توانند اموال مازاد را در سراسر کشور به فروش برسانند و از اعتبار آن برای انجام پروژه‌ها استفاده کنند...

‌به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت راه و ترابری، ‌علی نیکزاد که در گردهم‌آیی معاونان و مدیران کل راه و ترابری استان‌ها با حضور قائم مقام وزارت راه و ترابری در ساختمان شهید دادمان سخن می‌گفت، اظهار داشت: ادارات کل راه و ترابری استان‌ها بر اساس عملکردی که خواهند داشت رتبه‌بندی می‌شوند.
وی با بیان سیاست‌های وزارت راه و ترابری تأکید کرد: با هماهنگی انجام شده با مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه، از این پس انجام برخی پروژه‌ها به طور کامل به استان‌ها واگذار می‌شود و معاونت برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل نیز آماده تفویض اختیار برای انجام پروژه‌ها به استان‌ها است.
نیکزاد تصریح کرد: انجام و تکمیل پروژه‌های نا‌تمام که سال‌های گذشته برجای مانده است در اولویت‌های کاری وزارتخانه قرار دارد و لازم است استان‌ها فهرست پروژه‌های نا‌تمام را که سال‌ها مانده‌اند تهیه و ارائه کنند.
وی ادامه داد: در کمیسیون تحویل موقت پروژه‌ها همانطور که در قانون هم آمده است نماینده‌ای از آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک باید حضور داشته باشد.
‌نیکزاد در این گردهم‌آیی با تاکید بر انجام پروژه‌ با قیمت مقطوع در زمان مشخص خواستار ارائه طرح‌های نو در ساخت پروژه‌ها شد و گفت: استفاده از قیر امولسیونی، روسازی بتنی و استفاده از ایده‌های جدید باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم همزمان با افزایش قیمت‌ها کارها را انجام دهیم.
سرپرست وزارت راه و ترابری بیان داشت: نماینده وزارت راه در استان‌ها که در شورای برنامه ریزی استان نیز حضور می‌یابد، مدیر کل راه و ترابری است.
وی تاکید کرد: مدیران کل راه و ترابری برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی تلاش کنند و به منظور انجام امور اداری و صدور مجوز‌های لازم برای بازگشت سریع‌تر سرمایه بخش خصوصی ستاد وزارتخانه آمادگی کامل دارد.
‌نیکزاد در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: امسال راه‌های روستاهای بالای 50 خانوار کشور با مدیریت معاونت ساخت و نگهداری راه‌های روستایی باید آسفالت شود که در این زمینه هزینه زیرسازی این راه‌ها بر اساس توافقات به عمل آمده توسط استانداری‌ها تامین می‌شود.
وی بر تهیه عملیات راهداری و افزایش ایمنی راه‌ها تاکید و خواستار ارائه برنامه جامع در زمینه انجام عملیات راهداری و بهسازی در سه مقطع سال از جمله تعطیلات نوروز، تابستان و زمستان شد.
سرپرست وزارت راه و ترابری از مدیران کل خواست با حضور در گردهمایی ماهیانه نسبت به ارائه گزارش کارهای انجام شده اقدام کنند.
  منبع : خبرگزاری فارس
  11:44   دوشنبه 12 اردیبهشت 1390  
 نظرات