اخبار   
 

 ساخت‌وسازهای غیرمجاز در مناطق 1 و 2 تهران

در حالی که چالش بین شهرداری و شورای شهر بر سر ساخت‌وسازهای منطقه یک تهران همچنان ادامه دارد، پرونده جدیدی با موضوع تخلفات ساخت‌وساز منطقه دو تهران از جانب شورا به کارشناسان ارجاع...

در حالی که چالش بین شهرداری و شورای شهر بر سر ساخت‌وسازهای منطقه یک تهران همچنان ادامه دارد، پرونده جدیدی با موضوع تخلفات ساخت‌وساز منطقه دو تهران از جانب شورا به کارشناسان ارجاع داده شد.
به گزارش دنیای‌اقتصاد، در جریان جلسه اخیر شورای شهر تهران، حسن بیادی، در تذکری در مورد ساخت‌وسازهای عجیب و غریب و شبانه در منطقه 2 و محدوده دره‌های اطراف اوین گفت: گزارش‌هایی را از مردم و شورایاری‌های این محدوده داشته‌ایم که نشان دهنده ساخت‌وساز غیرمجاز و همکاری برخی است.
وی در توضیح بیشتر نحوه رسیدگی به این تخلفات به دنیای‌اقتصاد توضیح داد: در منطقه حد فاصل پل مدیریت و بزرگراه نیایش و به طور مشخص دره‌های اوین، گروهی از افراد بدون اثبات مالکیت قطعی خود اقدام به ساخت‌وسازهای شبانه و بدون مجوز کرده‌اند و به تازگی گزارش این تخلفات به شورا رسیده است.
نایب‌رییس شورای شهر در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر، پروند این نوع تخلفات ساختمانی به کارشناسان و بازرسان مناطق رسیده تا مورد بررسی قرار بگیرد.
این در حالی است که بیادی معتقد است که مسوول اصلی این تخلفات شهردار منطقه نیست، بلکه در زیرمجموعه شهرداری مناطق، اتفاقاتی رخ می‌دهد که باید مورد ارزیابی قرار گیرد. نایب‌رییس شورای شهر همچنین تصریح کرد: تا زمانی که تخلفات توسط کارشناسان، به شکل قانونی ابلاغ نشود نمی‌توان حکم و تذکری به شهرداری داد.
بیادی در ادامه با اشاره به تخلفات مشابه و ارائه تراکم‌های غیرقانونی در منطقه یک نیز توضیح داد که پرونده مربوط به شهرداری این منطقه همچنان مفتوح و در دست بررسی است.
خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر نیز با تایید این تخلفات یادآور شد: در مورد ساخت‌وسازهای غیرمجاز فرماندار شمیرانات، تذکر و شکایت داشته‌ایم و در حال حاضر، مشکل با برگزاری جلسه مشترک بین شهردار منطقه یک و فرماندار شمیرانات حل شده است ولی تا به امروز، برای رسیدگی به مشکلات منطقه دو موفق به تماس تلفنی با شهردار منطقه دو نشده‌ایم.
وی در ادامه تاکید کرد که دره‌های اطراف اوین درکه مورد هجوم ساخت‌وساز قرار گرفته‌اند و شهردار منطقه حتی به صورت کتبی نیز پاسخگوی این تخلفات نیست.
نایب‌رییس شورای شهر همچنین با یادآوری نقش تعیین‌کننده قوه قضائیه و دادگستری در تفهیم اتهامات متخلفان ساختمانی و شهرداری‌ها به دنیای‌اقتصاد گفت: شورای شهر برای رسیدگی و پیگیری تخلفات مربوط به ساخت‌وساز به هماهنگی و همکاری مراجع قضایی نیازمند است.
لازم به یادآوری است که مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران از سخنگو و نایب‌رییس این پارلمان شهری خواست که تذکرات کتبی خود را بار دیگر به صورت کتبی به شهرداری منطقه دو ارسال کنند تا از این طریق، پیگیری‌های لازم صورت بگیرد.
  منبع : دنیای اقتصاد
  10:32   پنجشنبه 20 خرداد 1389  
 نظرات