اخبار   
 

 احداث کمربندی، اولویت وزارت راه و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی، احداث و تکمیل مسیرهای کمربندی شهرهای مختلف از جمله شهرهای مازندران را از اولویت کاری این وزارتخانه دانست و گفت: با همدلی و همراهی تمام مسئولان و بهره گیری از تمامی امکانات امیدواریم گام های محکمی در این زمینه برداریم...

احمد صادقی که مسوولیت مدیرعاملی شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقلی را نیز به عهده دارد در حاشیه بازدید از مسیر کمربندی شمالی ساری در جمع خبرنگاران رسانه های استان، افزود: کمبود و نواقص مربوط به مسیرهای کمربندی در شهرهای مختلف همچون ساری و بابل موجب افزایش تراکم ترافیکی و بالا رفتن آمار تصادفات و سوانح رانندگی در این مناطق شده است که باید در رفع آن بکوشیم.
وی با اشاره به راکد ماندن عملیات اجرای احداث مسیر کمربندی شمالی ساری، افزود: با بهره مندی از امکانات و تجهیزات تلاش می کنیم این راه در آینده ای نزدیک بر روی خودروها گشوده شود. وی با اشاره به اعتبار سال جاری تکمیل و راه اندازی مسیر کمربندی شمالی ساری، افزود : 195 میلیارد ریال از این اعتبار توسط وزارت راه و بخش دیگری نیز توسط وزارت کشور و شهرداری ساری تامین می شود.
وی به بهره برداری از تقاطع غیر همسطح سمسکنده در مسیر کمربندی شمالی ساری تا پایان سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: بخش عمده ای از این مسیر تا پایان سال جاری راه اندازی می شود و بقیه نیز در سه ماهه اول سال 91 به بهره برداری خواهد رسید. معاون وزیر راه با اشاره ادامه مطالعات برای احداث مسیر ریلی مازندران به گیلان، بیان داشت: تلاش می کنیم تا پایان سالجاری عملیات اجرایی ساخت این طرح عمرانی آغاز شود.
وی این طرح عمرانی را یک طرح مشارکتی اعلام کرد و اظهار داشت: نیمی از هزینه های این طرح عمرانی به عهده وزارت راه و شهرسازی خواهد بود و در تلاش هستیم تا از محل عرضه اوراق مشارکت بتوانیم بخشی از اعتبارات لازم را تامین کنیم.
  منبع : شاسا
  12:32   دوشنبه 13 تیر 1390  
 نظرات    
 
امیر یاشار فیلا 23:36 دوشنبه 13 تیر 1390
10
 امیر یاشار فیلا
تا حالا که احداث کمربندی‌ها در اولویت نبود، دیدیم در طول عملیات راه‌سازی چه بر سر جنگل‌های شمال آمد؛ اکنون که دیگر اولویت‌دارش هم کرده‌اند، خدا به داد جنگل‌ها و درختان و حیات وحشِ نیمه‌جانِ شش‌های ایران برسد ...
و این در حالی‌ست که همین چند دقیقه‌ی پیش در خبرهای تلویزیون به نقل از سازمان جهانی کشاورزی شنیدم که امسال 76درصد پهنه‌ی ایرانمان با خشک‌سالی روبه‌روست.
کردگارا ! ای‌کاش این سرزمین را دست‌کم از خشک‌سالی مصون می‌داشتی ...