اخبار   
 

 مروری بر مهم‌ترین اخبار مسکن هفته

بخش مسکن هم‌چنان با پیگیری طرح مسکن مهر به کار خود ادامه می‌دهد اما کارشناسان نسبت به اینکه کلیه توان وزارت مسکن و شهرسازی صرف این طرح شود، انتقاد...

بخش مسکن هم‌چنان با پیگیری طرح مسکن مهر به کار خود ادامه می‌دهد اما کارشناسان نسبت به اینکه کلیه توان وزارت مسکن و شهرسازی صرف این طرح شود، انتقاد دارند.
به گزارش خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، می‌توان گفت مهم‌ترین رویداد مربوط به بخش مسکن طی هفته گذشته، این بود که ابوالفضل صومعلو - معاون وزیر مسکن و شهرسازی - گفت: با وجود اینکه نرخ تورم در حال حاضر 10.3 درصد اعلام شده است، افزایش اجاره بها 5.1 درصد بوده است و از آنجا که این افزایش از نرخ تورم کمتر است، اعتقاد داریم نرخ اجاره بها رشد نداشته است؛ اما متاسفانه عده‌ای بر افزایش میزان‌ اجاره‌ بها تاکید دارند.
وی هم‌چنین با اشاره به اینکه مساله افزایش اجاره بها جنبه روانی دارد، اظهار کرد: اگر تا پایان امسال 200 هزار واحد مسکن مهر تحویل داده شود، از اجاره‌نشینی کاسته می‌شود.
خبر دیگر مربوط به این بخش اینکه مهندس علی نیکزاد - وزیر مسکن و شهرسازی - گفت: تا پایان شهریورماه امسال فونداسیون تمام 940 هزار واحد مسکن مهر کشور به اتمام می‌رسد و عمده این واحدها که بالغ بر 500 هزار واحد است، در طول سال به بهره‌برداری خواهد رسید.
دیگر رویداد مربوط به بخش مسکن در روزهای گذشته اینکه غراوی - معاون وزیر مسکن و شهرسازی - با بیان اینکه برای توسعه نقاط ساحلی کشور در گذشته، طرح یکپارچه‌ای وجود نداشته است و این امر باعث شد که سواحل دچار مخاطرات فراوانی شوند، خاطرنشان کرد:طرح جامع مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی به مدت 10 سال در دست مطالعه است و تمامی جوانب این طرح سنجیده شده است. آنچه که تجربه جهانی نشان داده است سهل‌انگاری در اجرای این طرح جامع می‌تواند مشکلات چند بخشی بودن سواحل را ایجاد کند.
و اما خبر دیگر اینکه طرح حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید.
به گزارش ایسنا، بر اساس یکی از مصوبات این طرح ادارات ثبت اسناد و املاک مکلفند در محدوده طرح‌های احیاء، به‌سازی و نوسازی با رعایت حقوق مالکانه اشخاص، ‌عملیات ثبتی لازم را جهت حذف معابر موجود تجمیع، تفکیک و افراض اراضی و املاک و مستحدثات واقع در طرح‌های احیاء، به‌سازی و نوسازی مصوب با اولویت و حداکثر ظرف مدت دو ماه پس از درخواست مجری انجام دهند.
  منبع : ایسنا
  10:16   شنبه 26 تیر 1389  
 نظرات