اخبار   
 

 مروری بر مهم‌ترین اخبار مسکن هفته

در تاین هفته نیز طبق روال هفته‌های گذشته بخش مسکن با اتفاق خاصی رو به رو نشد.به گزارش خبرنگار ایسنا، به رسم ورود به فصل نقل و انتقالات، موضوع داغ بخش مسکن...

در تاین هفته نیز طبق روال هفته‌های گذشته بخش مسکن با اتفاق خاصی رو به رو نشد.
به گزارش خبرنگار ایسنا، به رسم ورود به فصل نقل و انتقالات، موضوع داغ بخش مسکن، نرخ اجاره بها و میزان تغییر آن است.
* * تغییری درنرخ اجاره بها رخ نخواهد داد
در این هفته علی نیکزاد - وزیرمسکن و شهرسازی - با تاکید بر اینکه شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار اجاره بها نیستیم، اظهار کرد: برخلاف آنچه که عده ای طی روزهای اخیر عنوان می‌کنند، اتفاق عجیبی در این بخش از مسکن رخ نداده است.
وی با تاکید بر اینکه تغییری درنرخ اجاره بها رخ نخواهد داد، تصریح کرد: از آنجایی که فصل تابستان اوج جابجایی‌ها در بخش مسکن است، تغییر 5 تا 6 درصدی قیمت اجاره بها طی این فصل امری معقول است، اما آنچه که طی روزهای اخیر با یک هجمه روانی از سوی عده ای مطرح می‌شود، در اجاره واحدهای مسکونی رخ نخواهد داد، چرا که اتفاق تاثیر گذاری در این بخش رخ نداده است.
اظهارات وزیر مسکن در حالی است که فعالان بازار از افزایش 10 تا 15درصدی نرخ اجاره‌بها در مناطق مختلف خبر می‌دهند.
* * اگر مردم نوسازی نکنند، شهرداری خودش این کار را خواهد کرد
همچنین طی این هفته محمد سعید ایزدی - مدیر کل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری - گفت: در طرح حمایت از بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری که به تایید کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز رسیده است، سقف زمانی برای ساکنان در نظر گرفته شده تا با استفاده از تمام فرصت‌هایی که وجود دارد، اقدام به نوسازی کنند؛ در غیر این صورت نهاد مجری (شهرداری) می‌تواند با استفاده از ابزار قانونی دست به نوسازی بزند.
  منبع : ایسنا
  10:02   شنبه 12 تیر 1389  
 نظرات