اخبار   
 

 خسارات وارده به میراث فرهنگی نتیجه فقدان مدیریت واحد شهری است

رییس کمیسیون عمران و توسعه شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر حفظ و مرمت آثار تاریخی، گفت: آثار تاریخی- فرهنگی ارزشمند موجود در اصفهان آسیب های جدی دیده اند و مرمت، حفظ و نگهداری آنها امری ضروری است...

به گزارش ایمنا، مصطفی بهبهانی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری اصفهان از طریق سازمان نوسازی و بهسازی تاکنون اقدامات موثری در جهت حفظ و احیاء آثار تاریخی انجام داده است.
وی با اشاره به این که خسارات وارده به میراث فرهنگی نتیجه فقدان مدیریت واحد شهری است، تصریح کرد:لازم است جهت حفظ و احیاء آثار تاریخی و میراث فرهنگی اقدامات بیشتر و گسترده تری انجام شود.
رییس کمیسیون عمران و توسعه شورای اسلامی شهر اصفهان استفاده بدون ضابطه از آثار تاریخی را مهم ترین علت خسارات وارده به این آثار عنوان کرد و ادامه داد:لازم است شهرداری با تعامل سازمان میراث فرهنگی برای حفظ و نگه داری از میراث فرهنگی بیشتر بکوشد.
بهبهانی در بخش دیگرسخنان خود با بیان اینکه پیشگیری از بحران مهمترازمدیریت بحران است، گفت:لازم است کمیته ای در شهرداری جهت جلوگیری از بحران تشکیل شود تا اقدامات بهتری در این زمینه انجام گردد.
وی همچنین در ادامه با اشاره به این که فضاهای عمومی متعلق به همه مردم است، اظهار داشت:مصالح ونخاله های ساختمانی در بخشی از پیاده روها سد معبرایجاد کرده که این موضوع به عنوان یک معضل اخلال کننده نظم و امنیت در شهر به شمار می رود.
رییس کمیسیون عمران و توسعه شورای اسلامی شهر تجاوز به حریم پیاده رو، شهروندان را به حاشیه خیابانها کشانده که علاوه بر ایجاد ترافیک خطر جانی نیز دارد افزود:شهرداری و شورای شهر با یک برنامه منسجم و تعریف شده و کارشناسی در حل این مشکل گام برخواهد داشت تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری نماید.
  منبع : ایمنا
  13:28   شنبه 1 آبان 1389  
 نظرات