اخبار   
 

 پاسخ وزارت مسکن به ایلنا

وزارت مسکن کاهش صدور پروانه های ساختمانی در سال 88 را تأیید کرد اما در عین حال تصریح کرده است: در صورت لحاظ آمار ساخت و ساز در شهر های جدید این کاهش مشاهده نخواهد شد...

ایلنا: وزارت مسکن و شهرسازی به انتشار گزارش خبرگزاری ایلنا با عنوان بازار مسکن پایتخت زمین گیر شد واکنش نشان داد و در این زمینه به ایلنا توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، وزارت مسکن ضمن تأیید گزارش خبرگزاری ایلنا، کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی در سال 88 را تأیید کرد اما در عین حال تصریح کرده است: در صورت لحاظ آمار ساخت و ساز در شهرهای جدید این کاهش مشاهده نخواهد شد.
در توضیح وزارت مسکن آمده است: هر چند بر اساس آمار بانک مرکزی، پروانه‌های ساختمانی صادره در سال 88 نسبت به سال 87 با کاهش مواجه بوده است با این حال با تدابیر اتخاذ شده در دولت دهم، روند نزولی صدور پروانه‌های ساختمانی از پاییز سال گذشته متوقف و پس از آن به طور پیوسته دارای رشد مثبت بوده است.
در همین راستا آخرین اطلاعات دریافتی از پروانه‌های ساختمانی صادره توسط شهرداری‌های مناطق شهری کل کشور حاکی از رشد 44 درصدی پروانه‌ها در 4 ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل است. این رشد برای تهران در حدود 66 درصد بوده است.
در شرایط کنونی صحبت از رکود مسکن موضوعیت ندارد و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری با رونق در ساخت و ساز، کل اقتصاد به طور عام و بخش مسکن به طور خاص از این مهم بهره‌مند شود.
  منبع : ایلنا
  09:59   پنجشنبه 8 مهر 1389  
 نظرات