اخبار   
 

 آیین‌نامه قانون بیمه کارگران ساختمانی ابلاغ شد

صندوق تامین اجتماعی اعلام کرد: با ابلاغ بخشنامه مشترک حوزه فنی و درآمد صندوق تامین‌ اجتماعی به ادارات کل تامین‌ اجتماعی سراسر کشور، شرایط و نحوه اجرای قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی مشخص شد...

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)، براساس این بخشنامه، کارگران ساختمانی که به نحوی در رابطه با ایجاد، توسعه، تجدید بنا، تعمیرات و تخریب ساختمان اشتغال دارند و مشمول مقررات خاصی از نظر بیمه یا بازنشستگی نیستند، می‌توانند با ارایه کارت مهارت فنی و مستندات و مدارک موردنیاز به شعب صندوق تامین‌اجتماعی نسبت به نام‌نویسی و بیمه‌پردازی اقدام کنند و از خدمات صندوق تامین‌اجتماعی بهره‌مند شوند. این دسته از کارگران با تمهیداتی که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای همزمان با اجرای آیین‌نامه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی بابت آموزش کارگران ساختمانی فراهم کرده است و با آموزش‌های مربوطه، می توانند کارت مهارت فنی دریافت کنند.
نرخ حق‌بیمه قابل پرداخت به ازای هر مترمربع ساختمان که برابر حاصلضرب حق‌بیمه در حداقل دستمزد ماهیانه مصوب شورای عالی کار در سال است، تعیین می‌شود.
میزان حق‌بیمه سهم کارفرما نیز به ازای هر پروانه ساختمانی که از حاصلضرب نرخ حق‌بیمه در متراژ مندرج در پروانه است، به دست می‌آید.
در این رابطه، جدول ضرایب حق‌بیمه واحدهای مسکونی به ازای هر مترمربع زیربنا موضوع بند 'الف' ماده 6 آیین‌نامه اجرائی مواد 3 و 5 قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی مبنای محاسبه حق‌بیمه وفق بند 'الف' جز 2 بخشنامه فوق‌الذکر در عدد 25% ضرب و مبنای دریافت حق‌بیمه قرار می گیرد و با پرداخت آن توسط مالک گواهی مربوطه صادر شود.
  منبع : اکو نیوز
  14:40   یکشنبه 23 آبان 1389  
 نظرات