اخبار   
 

 روشنایی پلاستیک بازیافتی

ترکیبی از دکمه‌های پلاستیکی و درب قوطی‌های کنسرو که از مواد نگهدارنده بازیافتی برخوردارند، برای تولید این روشنایی استفاده شده است...

هر یک از این پلاستیک‌های بازیافتی با رنگ‌های مختلف مصنوعی پوشش داده شده‌اند و لایه سیلیکون براق نیز برای جذابیت هر چه بیشتر روشنایی به کار گرفته شده است. انواع پلاستیک بازیافتی به دلیل نوع مواد نگهدارنده هیچ‌گونه آلودگی برای محیط اطراف ایجاد نمی‌کنند و در نتیجه با کم‌ترین هزینه ممکن، بیشترین کارآیی را برای طراحی دکوراسیون داخلی دارند. خاصیت این مواد پلاستیکی بازیافتی به گونه‌ای است که با برخورد به نور، کم‌رنگ شده و در شدت پخش نور و قدرت پراکندگی آن در فضا نقش موثری را ایفا می‌کند. تنوع طرح، رنگ و مدل از دیگر قابلیت‌های روشنایی پلاستیک بازیافتی است.
  منبع : ارسال شده توسط علیرضااحمدی
  08:50   یکشنبه 25 تیر 1391  
 نظرات    
 
مائده علیشاهی 18:26 دوشنبه 26 تیر 1391
1
 مائده علیشاهی
یه سوال؟
این مواد پلاستیکی چطور در برابر گرمای حاصل از منبع نور مقاوم هستند؟
علی هاشمی 09:28 سه شنبه 27 تیر 1391
0
 علی هاشمی
خانم مهندس فکر می کنم پلاستیک های بازیافتی به دلیل موادّ نگهدارنده ای که بهشون اضافه میشه مقاوم تر از پلاستیک های غیر بازیافتی و معمولی باشند، حتماً برای تولید نور در این روش هم از منبع هایی استفاده میشه که انرژی گرمایی کمتری رو تولید کنند، ولی به هر حال پلاستیک ها در برابر گرما کم کم به حد الاستیسیته میرسند و نرم و روان میشند و کشیدگی و پارگی یا همون گسیختگی پیدا می کنند.

امّا در کل تا حدّی که می دونم، پلاستیک ها از لحاظ مقاومت گرمایی به 2 دسته تقسیم میشند:

گرما سخت
گرما نرم

پلاستیک های گرما سخت وقتی در معرض حرارت قرار می گیرند می تونند از طریق فرآیند ایجاد پیوند های بین مولکولی کاملاً سفت و سخت بشند.

گرما نرم ها هم نسبت به گرما سخت ها متفاوت اند که بسته به نوع پیوندشون وقتی حرارت می بینند یا باز سفت میشند یا انعطاف پذیر که میشه اونارو را پس از مصرف باز مجدداً ذوب نمود بدون اینکه تغییر پیوندی پیدا کنند، که بیشتر مواد مصرفی صنعتی و ساختمانی مثل پلیمر ها یا پلی اتیلن ها و... از جنس گرما نرمِ انعطاف پذیر هستند.

متأسّفانه در این زمینه اطلاعات زیادی ندارم و دانسته های شخص ام رو گفتم که امیدوارم به دردتون بخوره...

اگه از دوستان پاسخ دقیق تری داشته باشه و مطرح کنه؛ خوشحال میشم بدونم.

موفّق باشید
مائده علیشاهی 23:38 سه شنبه 27 تیر 1391
0
 مائده علیشاهی
جناب هاشمی بسیار ممنون بابت توضیحتون........
علی هاشمی 20:55 آدینه 30 تیر 1391
0
 علی هاشمی
خواهش می کنم قابلی نداشت.