اخبار   
 

 توصیه وزیر مسکن به نظام مهندسی

علی نیکزاد : وزارت مسکن و شهرسازی به سوی احیای معماری ایرانی-اسلامی در طرح‌ها پیش می‌رود از سازمان نظام مهندسی کشور می‌خواهیم که از تایید نقشه هایی که سنخیتی با معماری ایرانی-اسلامی ندارد، خودداری کند...

علی نیکزاد : وزارت مسکن و شهرسازی به سوی احیای معماری ایرانی-اسلامی در طرح‌ها پیش می‌رود
از سازمان نظام مهندسی کشور می‌خواهیم که از تایید نقشه هایی که سنخیتی با معماری ایرانی-اسلامی ندارد، خودداری کند.
علی نیکزاد - وزیر مسکن و شهرسازی - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در ارومیه، با بیان مطلب بالا افزود: وزارت مسکن و شهرسازی به سوی احیای معماری ایرانی-اسلامی در طرح‌ها پیش می‌رود.
وی اظهار کرد: تاکید کرده‌ام که این نوع معماری عملا در کشور احیا و در طراحی‌ها حتما اعمال شود. به عنوان نمونه در مسکن مهر، معماری ایرانی-اسلامی را در نماها، ساخت اندرونی و بیرونی و جداکردن آشپزخانه مد نظر قرار داده‌ایم. نیکزاد با اشاره به تاکید خود بر سازمان نظام مهندسی مبنی بر اعمال این نوع معماری در طراحی نقشه‌ها افزود: مجموع نقشه‌هایی که نظام مهندسی تایید می کند، شهر را می سازد که در صورت عدم رعایت این اصل، این نوع معماری به فراموشی سپرده می شود.
وزیر مسکن و شهرسازی در پایان در پاسخ به سوالی در مورد تسهیلات اعطایی این وزارتخانه برای داوطلبان خروج از تهران گفت: به این افراد، مسکن مهر تعلق می گیرد و در شهرهایی که مسکن مهر فعال نباشد، زمین و وام مسکن واگذار می‌شود.
  منبع : جوان آنلاین
  14:13   چهارشنبه 23 تیر 1389  
 نظرات