اخبار   
 

 محدوده بافت فرسوده کلانشهر اصفهان اعلام شد

محدوده 53 لکه بافت فرسوده در مناطق 14 گانه اصفهان از سوی سازمان نوسازی وبهسازی شهرداری به منظور ارائه تسهیلات تشویقی به این نقاط اعلام شد. به گزارش ایمنا،محله های لنبان ،الیاران،خلجا،سرلت،درب کوشک وبید آباد محدوده بافت...

خبرگزاری ایمنا: محدوده 53 لکه بافت فرسوده در مناطق 14 گانه اصفهان از سوی سازمان نوسازی وبهسازی شهرداری به منظور ارائه تسهیلات تشویقی به این نقاط اعلام شد.
به گزارش ایمنا،محله های لنبان ،الیاران،خلجا،سرلت،درب کوشک وبید آباد محدوده بافت فرسوده منطقه یک می باشد همچنین دهنو،بابوکان وبرزان به عنوان بافت فرسوده منطقه دو اعلام شده است.
بنابر این گزارش ،درب زنجیر،کمرزرین ،حکیم ،گلبهار،باغ سهیل،شهشهان،امامزاده اسماعیل ،پایین دروازه وجنوب میدان امام نیز محدوده بافت فرسوده منطقه سه به شمار می آیدو کردآباد وآسنجان نیز در منطقه چهار در محدوده این بافت قراردارد.همچنین خرم آباد،حسین آباد در منطقه پنج و همت آباد،کوله پارچه وسعادت آباد در منطقه شش در محدوده بافت فرسوده اعلام شده است.
این گزارش حاکی است،محلات مهرآباد و قلعه شمس آباد در منطقه هفت و شمال خیابان فروغی ،قصر شمس آباد ،مارچین وکوجان در منطقه هشت در محدوده بافت فرسوده قرار گرفته است و محلات سودان،کرم ماربین ،لادان،جروکان،کارلادان،مادی قمیش،بهارنچی جنوبی وشمالی ،گورتان،نصرآبادوآزادان در منطقه 9 نیز به عنوان بافت فرسوده معرفی شده است.
در این گزارش آمده است،هفتون،24 متری شمالی وجنوبی ،مصلی وپروین نیزدر منطقه 10 و لیمجیر ورهنان در منطقه 11 در محدوده بافت فرسوده می باشد همچنین عاشق آباد وباغ فردوس در مناطق 12 و13 در بافت فرسوده واقع گردیده است ومحله عمان سامانی و خیابان مهدیه در محدوده بافت فرسوده منطقه 14 می باشد.
گفتنی است؛هریک از مالکان واحدهای بافت فرسوده می‌توانند بدون سپرده‌گذاری این تسهیلات را تا سقف 200میلیون ریال دریافت کنند.همچنین تخفیف 50 درصدی در صدور پروانه و اعطای تسهیلات 10 میلیون ریالی برای تخریب واحدهای فرسوده از جمله امتیازات تشویقی دولت در این زمینه اعلام شده است.
همچنین براساس بررسی‌های انجام شده توسط وزارت مسکن وشهرسازی، در کشور 65 هزار هکتار بافت فرسوده شناسایی شده که قرار است در این مناطق واحدهای مسکونی، تجاری، فضای سبز ومعابر احداث شودویکی از دلایلی که سبب استقبال خوب سرمایه‌گذاران برای بازسازی بافت‌های فرسوده شده، ارزش افزوده بالای این کار است زیرا به جای هر واحد مسکونی فرسوده سه تا پنج واحد جدید ساخته می‌شود.
  منبع : ایمنا
  09:31   سه شنبه 19 مرداد 1389  
 نظرات