اخبار   
 

 معماری اسلامی در احداث سازمان زیبا‌سازی قم

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم ازساخت و تاسیس سازمان زیبا‌سازی شهر براساس معماری اسلامی در قم خبر داد...

حسن بختیاری با اشاره به اهمیت زیباسازی مبلمان شهری براساس معماری اسلامی اظهار داشت: با وجود مشکلات و مسائلی که در زیبا‌سازی شهر وجود دارد، شورای شهر در خصوص معماری اسلامی در ساخت و سازها تصمیم مناسب اتخاذ کرده است. وی از احداث سازمان زیباسازی شهرها براساس معماری اسلامی در قم خبر داد و گفت: ساخت و ایجاد این سازمان به توافق شورای شهر رسیده است و این سازمان وظایف مشخص خود را خواهد داشت.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم خاطر‌نشان کرد: توجه به نمادها،‌ نماها و منظرهای شهری از جمله وظایف سازمان زیباسازی شهر براساس معماری اسلامی است. وی توجه به دیدگاه اسلامی در ساخت بناها لازم و ضروری دانست و عنوان داشت: ویژگی اصلی شهر قم مذهبی بودن آن است به همین سبب باید بتوان چهره شهر قم را نیز مذهبی‌تر ساخت.
بختیاری اظهار داشت: مجوز تاسیس و راه‌اندازی سازمان زیباسازی شهر با بر طبق معماری اسلامی صادر شده است اما مشکلاتی همچون کمبود منابع مالی و نیروی انسانی سبب به تاخیر افتادن تاسیس این سازمان می‌شود. وی ادامه داد: برای تسریع بخشیدن به ساخت سازمان زیباسازی شهر براساس معماری اسلامی نیازمند توجه مدیریت استان است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم عنوان داشت: انتخاب رئیس این سازمان بر عهده شهردار است که در صورت نبود شهردار، سرپرست شهرداری این وظیفه را برعهده دارد. وی در پایان خاطر‌نشان کرد: هدف‌گذاری شهرداری در ایجاد مبلمان شهری براساس معماری اسلامی یک هدف‌گذاری کلان است که باید به سمت این هدف با جدیت حرکت کنیم.
  منبع : شاسا
  12:25   سه شنبه 28 تیر 1390  
 نظرات