اخبار   
 

 پیشنهاد بازرسی اجباری از واحدهای تولیدکننده بتن

رئیس مرکز تحقیقات بتن با بیان اینکه 80 درصد بتن های تولیدی استاندارد هستند گفت:پیشنهاد بازرسی اجباری از واحدهای تولیدکننده بتن به عنوان یک ضرورت و نیاز به موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ارائه شد...

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مصطفی احمدوند در جمع خبرنگاران اظهار داشت:بازرسی اجباری از واحدهای تولیدکننده بتن یک ضرورت و نیاز است، چرا که بتن به عنوان یک مصالح ساختمانی مهم در بخش ساخت و ساز کشور باید از بالاترین استاندارد ملی و جهانی برخوردار باشد.
وی در پاسخ به این سوال که چند درصد تولید بتن در کشور استاندارد است گفت:آمارها حاکی از این است که 80 درصد کارخانجات تولید بتن استاندارد هستند و در این بخش 70 تا 80 درصد استانداردها رعایت می‌شود.
رئیس مرکز تحقیقات بتن تصریح کرد: ایران از نظر دانش و علم روز در بخش بتن با کشورهای پیشرفته جهان فاصله‌ای ندارد اما در اجرای تکنولوژی های پیشرفته باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.
وی در خصوص برگزاری دوازدهمین همایش سالانه بتن و زلزله افزود: تجربه زلزله بم سبب شد تا 13 مقاله علمی از ایران در سطح جهانی منعکس شود که 9 مقاله آن از جمله در ژاپن، سنگاپور، اسکاتلند و موسسه بین‌المللی بتن مورد پذیرش و قرائت قرار گرفت.
احمدوند افزود: همایش مذکور به مناسبت روز ایمنی و زلزله در روزهای پنجم و ششم دی ماه امسال در تهران برگزار و از مجموع بیش از 150 مقاله دریافتی 25 مقاله ارایه خواهد شد.
  منبع : خبرگزاری فارس
  11:09   سه شنبه 30 آذر 1389  
 نظرات