اخبار   
 

 تولید و عرضه مسکن متناسب با نیاز جامعه نیست

کارشناس برنامه‌ریزی شهری و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان گفت: متاسفانه در حال حاضر به رغم وجود عوامل تولید مسکن در کشور، تولید و عرضه مسکن متناسب با نیاز جامعه...

کارشناس برنامه‌ریزی شهری و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان گفت: متاسفانه در حال حاضر به رغم وجود عوامل تولید مسکن در کشور، تولید و عرضه مسکن متناسب با نیاز جامعه نبوده و رونق در این بخش مقطعی و تورمی بوده است.
علیرضا جلال زایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در‌ سیستان و بلوچستان، افزود: کلان‌ترین سیاست های بخش مسکن سیاست های آمایش سرزمین است که بیان کننده توزیع جمعیتی در پهنه کشور و ماموریت در شهرهاست. این سیاست ها در سطح استراتژیک کشور اتخاذ شده و به عنوان یک سیاست بالادستی، تاثیر زیادی در بخش مسکن دارد.
وی گفت: با توجه به اهمیت مشکل مسکن در کشور، اصلاح سیاست‌های اقتصادی مسکن از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و بستر اولیه اصلاح سیاست های عمران شهری و روستایی را فراهم می کند.
به گفته وی اقتصاد مسکن شاخه ای از اقتصاد کاربردی است که با بهره گیری از قواعد اقتصاد کلان و فرد می کوشد مسائل مشکلات سکونتی جوامع را تحلیل و حل و فصل کند.
او تصریح کرد: مسکن به عنوان یک کالای اقتصادی، دارای ویژگیهایی است که آن را از سایر کالاها متمایز کرده و تحلیل عرضه و تقاضای آن را پیچیده می‌کند.
به گفته وی از منظر اقتصاد کلان، بخش مسکن با توجه به ارتباط پسین و پیشین بسیار بالا با سایر بخشهای اقتصادی، یکی از موتورهای محرک اقتصادی محسوب می شود که در صورت رونق، اشتغالزایی بالا به همراه رشد اقتصادی را به دنبال دارد.
کارشناس برنامه ریزی شهری در پایان گفت: عوامل لازم برای فعالیت اقتصادی در بازار مسکن حضور دارند اما چرخه‌ اقتصادی این بازار نتوانسته به نحو صحیحی این عوامل را در یک زنجیره‌ی ارزشی کامل و کارا قرار دهد.
  منبع : ایسنا
  10:32   دوشنبه 14 تیر 1389  
 نظرات