اخبار   
 

 انتقاد رئیس شورای شهر از عملکرد سازمان نظام مهندسی

هر زلزله‌ای که رخ می‌دهد هشداری برای تهران است و با هر زلزله شورای شهر تهران به یاد مصوبات اجرا نشده در زمینه شناسنامه فنی ساختمان می‌افتد/شناسنامه فنی ساختمان به دلیل کاستی‌های نظام مهندسی اجرایی نشده است...

ایلنا: رئیس شورای شهر تهران گفت متاسفانه اجرای شناسنامه فنی ساختمان در تهران تنها به یک سری مقالات احساسی و تبلیغی از سوی سازمان نظام مهندسی خلاصه شده است و زلزله‌های کشور یکی پس از دیگری جانمان را تحدید می‌کند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به وقوع زلزله در استان کرمان تاکید کرد: هر زلزله‌ای که رخ می‌دهد هشداری برای تهران است و با هر زلزله شورای شهر تهران به یاد مصوبات اجرا نشده در زمینه شناسنامه فنی ساختمان می‌افتد.
او با اشاره به اینکه شناسنامه فنی ساختمان هنوز در تهران اجرایی نشده است گفت: علت اصلی اجرا نشدن این مصوبه کاستی‌های مهندسان و سازمان نظام مهندسی در عملکردشان است. او افزود: برخی از مهندسان در این بخش تنها به مسائل مالی فکر می‌کنند این درحالی است که موضوع اصلی ما در این بحث استحکام بنا است.
رئیس شورای شهر تهران با اعلام اینکه مهندسان برای اجرای طرح شناسنامه فنی ساختمان آماده نیستند یادآور شد: باید اجرای منطقی و صحیح این موضوع بررسی شود تا ساختمانی که احداث می‌شود استحکام لازم را داشته باشد.
چمران خطاب به مسئولان سازمان نظام مهندسی تصریح کرد: لازم است مسئولان این سازمان در این زمینه تعهد لازم را داشته باشند و به عواقب عدم اجرای این مصوبه فکر کنند.
  منبع : ایلنا
  11:30   سه شنبه 30 آذر 1389  
 نظرات