اخبار   
 

 محل مراجعه مهندسان‌ناظر تغییر کرد

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران از واگذاری کار تشکیل پرونده‌های مهندسان ناظر به دفاتر خدمات الکترونیک خبر داد...

گروه مسکن- مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران از واگذاری کار تشکیل پرونده‌های مهندسان ناظر به دفاتر خدمات الکترونیک خبر داد.
به گزارش دنیای‌اقتصاد و به نقل از سایت شهرداری، محمد باقر خسروی گفت: بر اساس ماده 30 قانون نظام مهندسی، شهرداری مکلف به کنترل ظرفیت و صلاحیت برگه‌های مهندسان ناظر است و مهندسانی که در چارچوب صلاحیت و ظرفیتشان برگه‌ها و نقشه‌های ساختمانی را امضا کرده باشند، پذیرش می‌شوند.
وی افزود: برای کنترل ظرفیت، مهندسان ناظر در شهرداری گواهی امضا می‌دهند که این گواهی در سیستم شهرداری ثبت می‌شود و نشان می‌دهد که هر مهندس در طول یکسال بر چه میزان ساخت‌وساز نظارت و طراحی داشته است تا به این ترتیب مشخص شود که مهندسان، بیشتر از ظرفیت خود کار نکنند. مدیرکل معماری و ساختمان اظهار کرد: با توجه به راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک و اینکه همه اقدامات مهندسان ناظر در سیستم جدید ثبت و ضبط شده و همچنین امکان دسترسی دفاتر به این اطلاعات مهیا شده است، این کار نیز به دفاتر خصوصی خدمات الکترونیک واگذار شد. مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران تصریح کرد: با این کار علاوه بر اینکه مهندسان زمان کمتری را صرف می‌کنند، پاسخگویی نیز سریع‌تر می‌شود.
خسروی افزود: از این پس مهندسان باید برای ارائه گواهی امضا به جای شهرداری به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کنند تا دفاتر مذکور گواهی امضای آنها را در چارچوب ظرفیت و صلاحیت آنها بررسی و گواهی مربوطه را در سیستم ثبت کنند.
  منبع : دنیای اقتصاد
  13:03   دوشنبه 5 مهر 1389  
 نظرات