اخبار   
 

 رایانه های شخصی در سراشیبی تاریخ

یکی از مهندسان آی بی ام که اولین رایانه شخصی ساخت این شرکت را طراحی کرده معتقد است این محصولات هم مانند ماشین های تحریر و لامپ های خلأ به زودی به تاریخ می پیوندد...

به گزارش فارس به نقل از سی نت، در حالی که روز گذشته اولین رایانه شخصی پرفروش ساخت آی بی ام به نام IBM PC سی ساله شد، سازندگان آن محصول پرطرفدار معتقدند دیگر دوره رایانه های بزرگ که باید برای استفاده از آنها پشت یک میز ثابت نشست به سر آمده و رایانه های همراه با امکاناتی که دهها برابر بهتر ازرایانه های شخصی قدیمی است از راه رسیده اند.
به اعتقاد این کارشناسان، شرکت های سازنده این ابزار و وسایل هم بسیار تخصصی عمل می کنند و همین مساله باعث شده که شرکتی مانند آی بی ام بعد از چند دهه تولید محصولاتی همچون دیسک درایو و چاپگر را کنار بگذارد و تنها بر روی حوزه های خاصی متمرکز شود.
مارک دین که در دهه های 70 و 80 میلادی مسئول طراحی بسیاری از رایانه های شخصی ساخت آی بی ام بوده در این مورد می گوید: من از اینکه در طراحی اولین رایانه شخصی پرفروش آی بی ام نقش داشتم بسیار مفتخر هستم، اما امروز اولین انتخاب خود من یک رایانه لوحی است.
آی بی ام در سال 1990 یکی از اولین رایانه های لوحی به نام ThinkPad 700T را عرضه کرد که در البته در زمان خود چندان مورد توجه قرار نگرفت.
  منبع : خبرگزاری فارس
  12:36   شنبه 22 مرداد 1390  
 نظرات