اخبار   
 

 وعده وزیر مسکن و شهرسازی به مردم

وزیر مسکن و شهرسازی گفت:‌ اعتقاد و ایمان دارم در صورتی که هدفمند کردن یارانه‌ها مدیریت شود قیمت مسکن تغییر چندانی پیدا نمی‌کند، هر چند برخی دوست ندارند هدفمند کردن یارانه‌ها در کشور اجرا شود...

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)، " علی نیکزاد" با بیان این مطلب افزود: ما باید با همدلی کمک کنیم این قانون مدیریت شود البته می‌توان این کار را انجام نداد تا منابع هرز رود.
وی ادامه داد:‌ با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها دولت 50 درصد یارانه‌ها را به مردم و باقی را به دستگاه‌های اجرایی می‌دهد تا قیمت را اینگونه ثابت نگه دارد.
نیکزاد با بیان این‌که در این شرایط قیمت مصالح بالا نمی‌رود، گفت: چراکه دولت به وزارت صنایع برای مصالح ساختمانی و به وزارت کشور برای کرایه حمل ونقل یارانه می‌پردازد. در صورتی که این موارد بالا نرود قیمت مسکن نیز بالا نمی‌رود.
وزیر مسکن و شهرسازی افزود:‌ این برنامه به همه وزارتخانه‌هایی که در بحث مسکن مشارکت دارند ابلاغ شده است، ضمن این‌که ما تلاش می‌کنیم که نگذاریم قیمت مسکن بالا رود. همچنین مرکز تحقیقات مسکن به دنبال‌ راه‌هایی است که هزینه‌های ساخت مسکن را کاهش دهد.
وی درباره این‌که برخی از ادارات، خانه‌های اجاره‌ای را تحویل می‌گرفتند سند آن را پنج سال بعد تحویل می‌دادند، گفت:‌ زمانی که من به این سمت انتخاب شدم جلوی این کار را گرفتم چراکه اهداف قانون‌گذار را تامین نمی‌کرد.
نیکزاد با بیان این‌که در سال 940 هزار واحد مسکونی ساخته خواهد شد، گفت: پی این ساختمان‌ها آماده شده است و تا پاییز 40 هزار واحد مسکونی مهر افتتاح می‌شود که عمده‌اش به زوج‌های جوان و کسانی که واجد شرایط باشند، داده می‌شود.
وی با بیان این‌که این قرارداد تا سال 1392 ادامه دارد، گفت:‌ این نیاز نیازی انباشته نیست بلکه پیش بینی نیازهای آتی است که هر ساله 800 هزار ازدواج صورت می‌گیرد.
وزیر مسکن و شهرسازی با بیان این‌که باید در کشور واحدهایی به صورت اجاره‌ای مدیریت شوند، گفت:‌ این واحدها باید به افرادی که نیازمند مسکن هستند با 30 درصد پایین‌تر از قیمت معمول واگذار شود. اما متاسفانه این اتفاق در کشور تاکنون نیافتاده است چراکه همه ما دوست داریم بر خلاف سایر کشورها مالک باشیم.
وی درباره پروژه پرند گفت:‌ هنگامی که وزیر مسکن و آبادانی ترکیه عظمت پروژه پرند را دید تعجب کرد. چراکه امکان ندارد در کشوری در عرض یک سال یک میلیون واحد ساخته شود. نیکزاد همچنین وعده داد با شرایط مسکن مهر اگر کسی خانه نداشته باشد در عرض یک سال صاحب‌خانه خواهد شد.
  منبع : اکو نیوز
  11:25   پنجشنبه 29 مهر 1389  
 نظرات