اخبار   
 

 آغاز ساخت قطعات دو و سه آزاد‌راه تهران‌شمال با تغیر مسیر این دو قطعه

وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرای قطعات دو و سه آزاد‌راه تهران‌شمال از ماه آینده خبر داد و گفت: مسیر قطعات دو و سه این پروژه نیز احتمالاً نسبت به مسیر مطالعه شده قبلی تغییر می‌کند...

به گزارش ‌خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» علی نیکزاد در جمع خبرنگاران، در خصوص آزاد‌راه تهران _ شمال، اظهار داشت: این آزاد‌راه 121 کیلومتر است که قطعه چهار آن از مرزن‌آباد به چالوس به طول 22 کیلومتر در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و قطعه اول از تهران تا شهرستانک 33 کیلومتر است که سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید؛ این دو قطعه توسط بنیاد مستضعفان در حال ساخت است.
وی خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده وزارت راه و شهرسازی و به دلیل طولانی شدن زمان اجرای پروژه قطعات دو و سه این آزاد‌راه که دارای طول 68 کیلومتر است، طی توافق با بخش خصوصی و بنیاد، مقرر شد با کنسرسیومی از کسانی که قبلاً در این کشور امتحان خود را برای اجرای پروژه‌ها پس داده‌اند، برای اجرای قطعات دو و سه قرا‌داد ببندیم وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این افراد همان افرادی هستند که پروژه‌های مهمی را نظیر خرم‌آباد _ پل زال، آزاد‌راه تهران _ پردیس، آزاد‌راه ساوه _ همدان و از این قبیل انجام داده‌اند.
نیکزاد با اشاره به اینکه توافق کرده‌ایم اجرای قطعات دو و سه به صورت مشارکتی توسط کنسرسیوم انجام شود، اظهار داشت: فعلاً این کنسرسیوم پیشنهاد داده‌ است 75 درصد هزینه اجرای پروژه برعهده آنها و 25 درصد بر عهده وزارت راه و شهرسازی باشد اما به نظر اینجانب اجرای این دو قطعه به صورت bot بهتر خواهد بود.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ظرف یک ماه آینده عملیات اجرای قطعات دو و سه آغاز خواهد شد و مسیر قطعات دو و سه این پروژه نیز احتمالاً نسبت به مسیر مطالعه شده قبلی تغییر می‌کند.
نیکزاد خاطرنشان کرد: عزم وزارت راه و ترابری راسخ است که طی سه سال آینده این پروژه به اتمام برسد یعنی در زمان دولت دوم احمدی نژاد این پروژه پیشرفت مناسبی داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این پروژه طی 20 سال اخیر مباحث خاصی داشت، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی قطعات دو و سه را به بخش خصوصی و احتملاً به صورت bot (طراحی، اجرا و بهره‌برداری) واگذار خواهد کرد.
نیکزاد خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان در سال جاری و سال آینده قطعات یک و چهار را به اتمام می‌رساند و از ماه آینده عملیات اجرایی قطعات دو و سه آغاز شد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قطعا ظرف سه سال آینده این پروژه به اتمام خواهد رسید، گفت: وزارت راه و شهرسازی بر اجرای این مسیر طی دو سال اینده تأکید دارد.
  منبع : خبرگزاری فارس
  12:02   شنبه 19 شهریور 1390  
 نظرات    
 
عباس غفاری 22:41 شنبه 19 شهریور 1390
4
 عباس غفاری
تغییرات مکرر در تاریخ اتمام پرو‍‍‍‍ژه وپیمانکار ومنبع مالی و.....؟؟؟
آنچه که مسلم است عدم استفاده از یک طرح مطالعاتی جامع و در نظر نگرفتن مسایل فنی حقوقی و زیست محیطی در دوره های مختلف اجرای این پروژه معضلات ان را صد چندان کرده
و در نتیجه در صورت اتمام از نظر طول زمان ساخت هزینه فاحش مالی کوتاهی دوره سرویس دهی وکیفیت پایین واسیبهای زیست محیطی اگر در دنیا برترین نشود جزء برترینها خواهد بود وموجب پاک شدن پروژه هایی مانند بزرگراه پردیسان و پل میانگذر دریاچه ارومیه و..... از اذهان خواهد شد