اخبار   
 

 صدور دستور تامین آب و برق مسکن مهر

وزیر مسکن و شهرسازی از حل شدن موضوع تامین اعتبار مورد نیاز برای آب، برق و انشعاب فاضلاب واحدهای مسکونی مهر با دستور رئیس جمهور داد...

وزیر مسکن و شهرسازی از حل شدن موضوع تامین اعتبار مورد نیاز برای آب، برق و انشعاب فاضلاب واحدهای مسکونی مهر با دستور رئیس جمهور داد.
نیکزاد در حاشیه بازدید از وضعیت اجرای پروژه های طرح مسکن مهر در استان آذربایجان غربی با بیان اینکه رئیس جمهور دستور تامین اعتبار لازم برای دادن آب، برق و انشعاب فاضلاب به واحدهای مسکونی مهر را صادر کرد گفت: برای تامین موارد یاد شده حدود 1200 میلیارد تومان اعتبار لازم است که 400 میلیارد تومان آن توسط رئیس جمهور و 400 میلیارد تومان آن توسط وزارت نیرو و الباقی توسط استانداری ها تامین می شود .
وی اظهار داشت: با تامین اعتبار صورت گرفته متقاضیان ازآب، برق و انشعاب فاضلاب بهره مند می شوند . وزیر مسکن و شهرسازی از روند اجرای طرح مسکن مهر در سراسر کشور را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد از 9400 هزار واحد مسکونی مهر شهری تاکنون برای 800 هزار واحد پروانه ساختمانی صادر شده که عملیات پی ریزی 690 هزار واحد به اتمام رسیده است .
نیکزاد تصریح کرد: ساخت واحدهای مسکونی روستایی نیز با روند بسیار مطلوبی دنبال می شود تا جایی که خود 4 ماه گذشته از سهمیه 213 هزار واحدی امسال 135 هزار واحد انعقاد قرارداد کردند. تسهیلات ساخت واحدهای مسکونی شهری و روستایی نداریم گفت: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه 10 میلیون تومانی در روستاها و 20 و 25 میلیون تومانی برای ساخت واحدهای مسکونی به شیوه سنتی و صنعتی در شهرها هم اکنون بدون هیچ مشکل انجام می شود.
وی با بیان اینکه : سفر من به استان آذربایجانغربی پنجمین سفر به استانهای مختلف کشور در طول مدت تصدی پست وزارت مسکن و شهرسازی محسوب می شود به روند مطلوب اجرای طرح مسکن هر در این استان اشاره کرد و افزود: در 13 شهر بالای 25 هزار نفر و 23 شهر زیر 25 هزار نفر استان یاد شده، 37 هزار و 500 نفر متقاضی واجد شرایط طرح مسکن مهر هستند که تاکنون برای ساخت 29 هزار واحد پروانه ساختمانی صادر شد و عملیات پی ریزی در 20 هزار واحد به اتمام رسیده است.
وزیر مسکن و شهرسازی ادامه داد : این پیشرفتها در جایی صورت گرفته است که طی بازدید گذشته از استان آذربایجانغربی از طرح مسکن مهر، این استان وضعیت مناسبی نداشت. نیکزاد خبرداد: با اشاره به اینکه استان آذربایجانغربی تمام 8 هزار واحد سهمیه خود را در بخش مسکن روستایی را جذب کرده است اظهار داشت: خوشبختانه ظرف مدت 4 ماه گذشته تمام 7 هزار واحد سهمیه استان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند.
وی همچنین از ساخت 3 بیمارستان با ظرفیت مجموع 325 تخت دراستان آذربایجانغربی خبر داد و تصریح کرد: تاکنون 9 میلیارد تومان برای احداث این 3 بیمارستان هزینه شده و برای امسال نیز اعتباری معادل 6 میلیارد و 700 تومان برای آنها در نظر گرفته شده است. اما اتمام 3 پروژه بیمارستانی استان به 42 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.
  منبع : ایرنست
  11:51   سه شنبه 22 تیر 1389  
 نظرات