اخبار   
 

 افتتاح 940 هزار مسکن مهر تا شهریور 90

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: تا پایان شهریور سال آینده‌ 940 هزار واحد مسکن مهر در کشور افتتاح می‌شود...

علی نیکزاد در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت وضعیت مسکن در سطح کشور را مطلوب خواند.
وی با اشاره به عقد قرارداد ساخت 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور افزود: سهم گیلان از این تعداد، 7 هزار و 500 واحد است.
مقام عالی وزارت مسکن پرداخت تسهیلات روستایی را از طریق بانک‌های مسکن، ملی، ملت، تجارت، رفاه و صادرات عنوان کرد.
وی با بیان اینکه در سطح کشور 940 هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است، تصریح کرد: 140 هزار این واحدها تا پایان پاییز امسال افتتاح می‌شود که 2 هزار و 500 واحد در گیلان است.
نیکزاد از افتتاح 300 هزار واحد مسکن مهر در کشور برای زمستان امسال خبر داد. به گفته وی در شش ماه نخست سال آینده‌500 هزار واحد مسکن مهر در کشور افتتاح می‌شود.
نیکزاد اضافه کرد: تا 15 آبان امسال قصد داریم با فراخوان در مرحله نخست 345 هزار واحد مسکن سهمیه سال 90 را عقد قرارداد کرده و از طریق پیمانکاران و انبوه‌سازان به صورت توافق سه‌جانبه و قیمت مشخص در زمان یک سال بسازیم.
وی درباره وضعیت بیمه کارگران ساختمانی اظهار داشت: کارگران ساختمانی در گذشته 400 تومان حق بیمه می‌دادند و هیچ بیمه‌ای صورت نمی‌گرفت و برای نخستین بار در دولت احمدی‌نژاد امسال 200 هزار کارگر دارای کارت مهارت در تعهد سازمان تامین اجتماعی هستند.
وزیر مسکن با بیان اینکه قبلاً پیمانکار برای بیمه 23 هزار تومان پرداخت می‌کرد، افزود: با توجه دولت این مبلغ به 7 هزار تومان کاهش یافته است و کارفرما با 7 هزار تومان کارگرش را به معنای واقعی بیمه می‌کند و می‌تواند در سه قسط آن را پرداخت کند.
وی همچنین پرداخت وام ودیعه بانک مسکن برای بافت فرسوده را 10 میلیون تومان و برای سازه‌های تمام صنعتی 25 میلیون تومان عنوان کرد.
  منبع : خبرگزاری فارس
  13:03   شنبه 1 آبان 1389  
 نظرات