اخبار   
 

 ساخت 110 سد در حال انجام و 175 سد در دست مطالعه

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از احداث 200 تصفیه خانه فاضلاب در کشور خبر داد و گفت: 110 سد نیز در حال ساخت و 175 سد در دست مطالعه است...

خبرگزاری فارس: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از احداث 200 تصفیه خانه فاضلاب در کشور خبر داد و گفت: 110 سد نیز در حال ساخت و 175 سد در دست مطالعه است.
به گزارش خبرنگار فارس، محمدرضا عطارزاده در هفتمین اجلاس شورای حکام مدیریت آب شهری گفت: هم اکنون حدود 200 تصفیه خانه فاضلاب و 500 هزار هکتار شبکه آبیاری در ایران در حال احداث است که عملیات اجرایی آنها تا پایان فعالیت دولت دهم به اتمام خواهد رسید.
وی افزود: تاکنون حدود 100 سد بزرگ در کشور احداث شده و حدود 110 سد نیز در حال ساخت و 175 سد در دست مطالعه است.
وی با اشاره به آبگیری بزرگترین سد بتونی کشور با دو میلیارد و 300 میلیون متر مکعب حجم مخزن در فروردین ماه امسال، اظهار داشت: ایران همکاری های مناسبی با کشورهای مرزی ازجمله افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، عراق، تاجیکستان، آذربایجان و ترکیه در زمینه صنعت آب و برق دارد.
وی احداث سد دوستی بین ایران و ترکمنستان، سد خداآفرین بین ایران و جمهوری آذربایجان و برنامه ریزی برای احداث نیروگاه برق آبی مشترک با ارمنستان را ازجمله این همکاری ها اعلام کرد.
به گفته وی، جمهوری اسلامی ایران هم اکنون آماده صدور خدمات فنی و اجرایی و سرمایه گذاری مشترک با تمام کشورها در زمینه صنعت آب و برق است.
اجلاس شورای حکام مدیریت آب شهری براساس قرارداد منعقده بین ایران و یونسکو همه ساله به میزبانی یکی از کشورهای عضو برگزار می شود و تاکنون ایران پنج بار و عمان دو بار میزبانی این اجلاس را برعهده داشته اند.
آلمان، بنگلادش، پاکستان، تاجیکستان، سوریه، عمان، افغانستان، کویت، لبنان، مصر، یمن، هند، عراق، بحرین، زیمبابوه و جمهوری اسلامی ایران کشورهای عضو مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری محسوب می شوند.
  منبع : خبرگزاری فارس
  18:36   چهارشنبه 15 اردیبهشت 1389  
 نظرات    
 
سروش احمدی 02:35 پنجشنبه 16 اردیبهشت 1389
6
 سروش احمدی
بنازم به کارون 3
هر جا اسم و خبر از سد و سدسازی میشه، به عکس کارون سه مزینش میکنن
درود بیکران بر تمام کسانی که در ساختنش نقشی هر چند کوچک داشتن
اونهایی هم که جانفشانی کردن، یاد و نامشون همیشه جاوید