اخبار   
 

 اصفهان آلوده ترین استان کشور

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: براساس مطالعات انجام شده استان های اصفهان، تهران، مرکزی، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی به ترتیب آلوده ترین استان های کشور هستند...

خبرگزاری ایمنا: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: براساس مطالعات انجام شده استان های اصفهان، تهران، مرکزی، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی به ترتیب آلوده ترین استان های کشور هستند.
به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان محیط زیست، علی محمد نوریان قائم مقام و معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت از محیط زیست با اعلام این مطلب اظهار داشت: توزیع صنایع در استان های مختلف متفاوت است. وی صنایع کانی غیر فلزی را آلاینده ترین صنایع کشور اعلام کرد و گفت: 3600 واحد از این دست در کشور وجود داشته و 1000 واحد آلاینده آن در استان های مختلف پراکنده است.
نوریان تصریح کرد: کمترین میزان آلایندگی در صنایع مربوط به الکترونیک است. معاون محیط زیست انسانی با اشاره به حضور 4600 واحد آبکاری بدون مجوز اذعان داشت: این فعالیت بسیار آلاینده بوده و متاسفانه در اماکن غیر استاندارد نظیر محوطه های منازل، زیر پله ها و غیره این گروه فعال هستند.
وی اصفهان و تهران را دارای بیشترین واحدهای صنعتی آلاینده اعلام کرد و گفت: کهکیلویه و بویراحمد پاک ترین استان کشور است.
نوریان ادامه داد: هرمزگان و سیستان و بلوچستان کمترین واحد آلاینده را داشته و این به مفهوم کم تر صنعتی بودن این استان ها نیست.
وی با اشاره به سیر نزولی صنایع سبز کشور براساس آمار ها اذعان داشت: این سیر نزولی به مفهوم کاهش صنایع سبز نبوده بلکه نشان دهنده پایش تعداد بیشتری واحد صنعتی است.
وی در ارتباط با نحوه انتخاب واحدهای خدماتی سبز اظهار داشت: در مرحله اول 110 واحد انتخاب و پس از بررسی نهایی 80 واحد خدماتی سبز برگزیده شدند.
قائم مقام سازمان حفاظت از محیط زیست ادامه داد: پس از بررسی 80 هزار واحد صنعتی موجود در کشور در مرحله نهایی 47 واحد برگزیده شدند.
وی اظهار داشت: نتایج بررسی های کمیته خاص منجر به انتخاب 5 واحد صنعتی سبز و 3 واحد خدماتی سبز شد. نوریان استقرار سیستم اتوماتیک پایش صنایع با همکاری وزارت صنایع و معادن را مهم ترین برنامه سال 89 دانست.
  منبع : ایمنا
  16:08   دوشنبه 4 مرداد 1389  
 نظرات    
 
فواد فضیله 16:21 دوشنبه 4 مرداد 1389
7
 فواد فضیله
چه می توان گفت؟ متاسفم و در درجه اول مسئولین را مقصر می دانم به خاطر عدم توجه به گسترش کارخانه های آلاینده در اطراف شهر و به خاطر گسترش بی حد و نصاب خودرو هایی که استاندارد های آلاینده را ندارند و کارخانه های خودرو تنها به سود های کلان شان فکر می کنند. مسئولین مقصرند به خاطر عدم جلوگیری از هجوم عجیب مهاجرین به این شهر، مقصرند به خاطر عدم طراحی سیستم های حمل و نقل عمومی مفید، که تنها به افزایش اتوبوس در همان مسیر های عادی شهر بسنده می کنند. این شهر که هنوز جزو بهترین شهرهای ایران است دلسوز می خواهد. ملتمسانه می خواهم از همه که کمک کنید این آلودگی ها کم شوند چرا که خود ما مردم نیز مقصریم در استفاده نا صحیح از خودرو های شخصی.