اخبار   
 

 اعلام آمادگی اتحادیه‌ی املاک برای اجرای شناسنامه‌ی فنی ـ ملکی ساختمان

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک از آمادگی این اتحادیه برای همکاری با سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برای اجرای طرح شناسنامه فنی ملکی در معاملات مسکن خبر داد و گفت: در صورت اجرای این طرح مشاوران املاک نیز در این باره همکاری میکنند...

مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از ممنوعیت نقل و انتقال ملک بدون شناسنامه فنی صحبت کرده بود، گفت: آمادگی همکاری در این باره را داریم.

وی افزود: در صورت اجرایی شدن این طرح اتحادیه کشوری نیز به کلیه مشاوران املاک در سطح کشور این موضوع را ابلاغ می‌کند تا همچون کد رهگیری از جمله مطالبات مردم شود.

به گفته خسروی، وجود شناسنامه فنی ملکی در ساختمان می تواند در قیمت گذاری و امتیازبندی مسکن نیز موثر باشد به گونه‌ای که همچون هتل‌ها ساختمان‌ها نیز درجه بندی می‌شوند.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک افزود: در صورت اجرای این طرح اتحادیه کشوری مشاوران املاک از جمله اولین سازمان‌هایی است که در این باره قدم می‌گذارد تا ساختمانی بدون شناسنامه فنی قراردادی را منعقد نکند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که کمیسیون ماده 5 و ماده 100 در شهرداری وجود دارد باید به این موارد بیشتر توجه شود.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک تصریح کرد: شهرسازی باید توسط متخصصین و شهرسازان ساخته شود نه این که شهرداری تنها جواز ساخت و سازها را بدهد بلکه باید مدیریت بیشتری صورت گیرد.
  منبع : ارسال شده توسط امیریاشارفیلا
  07:03   دوشنبه 16 دی 1392  
 نظرات    
 
غلامرضا رزمگیر 13:27 آدینه 20 دی 1392
0
 غلامرضا  رزمگیر
کمیسیون ماده 5 مربوط به شورای شهرسازی است وربطی به شهرداری ندارد.شهرداری عضوی از این کمیسیون است ودبیری آن هم در اختیار راه وشهر سازی است.