اخبار   
 

 بخش جدیدی از دیوار چین کشف شد

بخشی از بقایای ناشناخته دیوار بزرگ چین در منطقه‌ای کوهستانی در شمال شرقی این کشور کشف شد...

به گزارش خبرگزاری فارس، باستان‌شناسان چینی در ادامه کاوش‌های خود برای شناسایی بقایای ناشناخته از دیوار بزرگ چین موفق به کشف خشت‌ها و سنگ‌هایی شدند که تشکیل دهنده بخشی از این دیوار در ارتفاعات شهر «سوییژونگ» استان «لیائونینگ» بودند.
کارشناسان اعلام کردند، این بخش از دیوار در زمان حکومت سلسله مینگ و در فاصله سال‌های 1368 تا 1644 میلادی بنا شده اما قسمت‌های اصلی آن یا ناپدید شده‌اند یا به دلیل اهمال مسئولان از بین رفته‌اند.
مقامات محلی اما گفته‌اند از آنجایی که هیچگونه اقدامی برای محافظت از این بنا تاکنون صورت نگرفته بود، ویرانه‌های موجود برای کشاورزان محلی ناشناخته می‌نمود تا جایی که نسل‌های مختلف از کشاورزان از خشت‌ها و سنگ‌های این دیوار برای ساخت خانه‌های خود استفاده می‌کردند.
دیوار بزرگ چین بیش از دو هزار سال پیش به منظور دفاع از ورود و تهاجم قبایل کوچ‌نشین شمالی به چین ساخته شده بودند و بسیاری از بخش‌های آن که هنوز سالم باقی مانده‌اند در طول سلسله‌های امپراتوری بعدی بازسازی شده‌اند. اما در طی سال‌های گذشته این دیوارها هم دستخوش توسعه‌های شهری شده و بخش‌هایی از آن برای ساخت جاده‌ها و دیگر سازه‌ها تخریب شدند.
  منبع : خبرگزاری فارس
  12:05   یکشنبه 18 اردیبهشت 1390  
 نظرات