اخبار   
 

 نسل جدید لپ‌تاپ های ارزان قیمت در راه است

کارشناسان معتقدند با توجه به عرضه قریب الوقوع ویندوز 8 و امکان نصب آن بر روی رایانه هایی با نرم افزارهای ساده و متعارف، به زودی شاهد عرضه نسل جدیدی از لپ تاپ های ارزان قیمت در بازار خواهیم بود...

به گزارش فارس به نقل از اینترنت ویک، Qualcomm و Nvidia از جمله شرکت های سخت افزاری هستند که در حال طراحی سخت افزارهای تازه ای اعم از پردازنده و کارت های گرافیکی به منظور استفاده در لپ تاپ های نسل جدید هستند.
موسسه تحقیقاتی iSuppli که بررسی های مفصلی در این زمینه انجام داده معتقد است با از راه رسیدن این لپ تاپ ها بعد از 30 سال دوران حاکمیت پردازنده های ساخت اینتل بر بازار لپ تاپ ها به پایان می رسد و به خصوص پردازنده های دارای معماری X86 شرکت اینتل قدرت سابقشان را از دست خواهند داد.
بر اساس برآوردهای iSuppli، استفاده از پردازنده های ARM در لپ تاپ ها در سال های آینده بیشتر می شود و در سال 2015 از هر چهار لپ تاپ یکی مجهز به این نوع پردازنده خواهد بود. با توجه به سازگار شدن ویندوز 8 با پردازنده های ARM چنین تحولی بدیهی به نظر می رسد. تحول دیگر هم افزایش استفاده از سیستم عامل هایی همچون لینوکس و مک در لپ تاپ های نسل جدید خواهد بود و حتی آندروید هم در این حوزه قادر به عرض اندام بیشتر خواهد بود.
اما خبر خوشحال کننده دیگر برای مشتریان کاهش متوسط قیمت لپ تاپ ها ظرف چهار سال آینده به 700 دلار است. همچنین یک لپ تاپ معمولی هم با پرداخت تنها 500 دلار ممکن خواهد بود.
  منبع : خبرگزاری فارس
  11:01   چهارشنبه 29 تیر 1390  
 نظرات