اخبار   
 

 تازه‌ترین تحولات بازار مسکن و اجاره؛ قیمت تکان نخورده است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در تشریح تازه‌ترین تحولات بازار مسکن و اجاره با بیان اینکه قیمت خرید و فروش تکان نخورده است، از افزایش صدور مجوز ساخت و سازها خبر داد و به بیان تاثیرات استان شدن کرج پرداخت...

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه مشاوران املاک در تشریح تازه‌ترین تحولات بازار مسکن و اجاره با بیان اینکه قیمت خرید و فروش تکان نخورده است، از افزایش صدور مجوز ساخت و سازها خبر داد و به بیان تاثیرات استان شدن کرج پرداخت.
مصطفی قلی خسروی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: اگر کرج استان شود اعتبار آن بالا رفته و آبادانی آن افزایش می یابد و قطعاً یک مقداری از لحاظ قیمت مسکن و اجاره‌بها تغییراتی شاهد خواهیم بود. وی ادامه داد: وقتی کرج استان شود مطمئنا تسهیلات بیشتری از سوی دولت برای آبادانی بیشتر دریافت خواهد کرد البته اعلام همین موضوع از سوی رسانه‌ها باعث گران شدن قیمتها در کرج خواهد شد.
قلی خسروی با بیان اینکه هرچه آتش بیشتری روشن شود دامن خودمان را نیز خواهد گرفت تأکید کرد: دولت با گران شدن برخی کالاها اقدام به وارد کردن کالای مشابه از خارج می کند تا تعادل قیمتی ایجاد شود اما وقتی مسکن گران شود آیا دولت می تواند آن را از خارج وارد کند.
* تغییرات جزیی قیمت مسکن؛ هیچ اتفاقی نیافتاده
رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این سوال که آیا قیمت مسکن تکان خورده است گفت: بازاری ها مثالی دارند و می گویند که بازار تکان خورده است اما ما ترک آن را ندیده‌ایم. وی افزود: یک مقدار تغییری داشته است و نمی‌خواهم به مردم دروغ بگویم اما درصد کمی افزایش پیدا کرده است. قلی خسروی ادامه داد: این تغییر هم به خاطر فصل اجاره مسکن و چهار تماس اضافه به بنگاه‌ها بوده است و باید بگویم که هیچ اتفاقی رخ نداده است.
*رشد صدور مجوز ساخت
قلی خسروی گفت: در چهار ماهه اول امسال نسبت به چهار ماهه سال گذشته صدور جواز ساخت و ساز 2 برابر افزایش یافته است. وی افزود: علاوه بر این مسکن مهر نیز به مرحله نهایی خود نزدیک شده است و به زودی واحدهای ساخته شده تحویل متقاضیان می‌شود.
تماس خبرنگار فارس با اکثر بنگاههای معاملات ملکی تهران حاکی از این بود قیمت مسکن تغییری نداشته ولی اجاره بهای مسکن افزایش داشته است.
  منبع : خبرگزاری فارس
  09:41   شنبه 9 مرداد 1389  
 نظرات    
 
احمدرضا احمدی 15:36 یکشنبه 10 مرداد 1389
5
 احمدرضا احمدی
واقعاً که جناب خسروی جامع العلوم در همه ی زمینه ها هستند . در همین چند سطر شاهد اظهار نظر در خصوص استان شدن کرج ، تغییر قیمت مسکن ، چگونگی صدور مجوزها ، تغییر اجاره بها و بالاخره سرانجام مسکن مهر هستیم . مجدداً به آگاهی می رساند نامبرده رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران می باشند !!!