اخبار   
 

 عبور مترو از زیر میدان نقش جهان تصویب نشد

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان گفت: شورای فنی این اداره کل گزینه‌ی عبور مترو از زیر میدان نقش جهان را تصویب نکرد...

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان گفت: شورای فنی این اداره کل گزینه‌ی عبور مترو از زیر میدان نقش جهان را تصویب نکرد.
اسفندیار حیدری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بخش میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، توضیح داد: حدود یک‌ماه پیش، شورای ترافیک استان پیشنهاد خط شرق به غرب مترو اصفهان را در دستور کار قرار داد و آن را به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان ابلاغ کرد تا با توجه به تصویب عبور خط مترو از زیر میدان نقش جهان، این اداره کل نظر اصلاحی و پیشنهاد خود را اعلام کند.
وی بیان کرد: پس از آن، موضوع نامه‌ی شورای ترافیک اصفهان در جلسه‌ی شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهن مطرح شد و آن شورا سه پیشنهاد برای عبور این خط اعلام و محوریت عبور مترو از زیر میدان نقش جهان اصفهان را رد کرد.
او درباره‌ی سه پیشنهاد شورای فنی میراث فرهنگی اصفهان توضیح داد: گزینه‌ی نخست، عبور خط شرق به غرب مترو از خیابان عبدالرزاق به مسجد سید، گزینه‌ی دوم، خیابان عبدالرزاق،‌ خیابان حکیم و دروازه دولت و گزینه‌ی سوم، خیابان فرشادی، باغ گلدسته و دروازه دولت است که با انتخاب هریک از گزینه‌ها، برای اجرا باید ضوابط و حریم بناهای تاریخی رعایت شود.
حیدری‌پور گزینه‌ی پیشنهادی سازمان قطار شهری اصفهان را عبور خط شرق به غرب مترو از خیابان حافظ، میدان نقش جهان، خیابان سپه و دروازه دولت دانست و گفت: سازمان قطار شهری اصفهان باید طرح خود را در این زمینه به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان دهد و پس از رعایت ضوابط و حریم بناهای تاریخی، گزینه‌ی انتخابی را اجرا کند تا بتواند از یکی از این مسیرها عبور کند.
  منبع : ایسنا
  12:39   چهارشنبه 31 شهریور 1389  
 نظرات