اخبار   
 

 روند اجرایی مسکن مهر تالش کند است

شهروندان تالشی با انتقاد از روند کند احداث مسکن مهر 800 واحدی تالش خواستار نظارت بیشتر بر این طرح شدند...

شهروندان تالشی با انتقاد از روند کند احداث مسکن مهر 800 واحدی تالش خواستار نظارت بیشتر بر این طرح شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، مسکن مهر 800 واحدی تالش از سال‌های گذشته و در راستای سیاست‌های دولت و با هدف تهیه مسکن نیازمندان و محرومان جامعه در زمینی به مساحت بیش از هفت هکتار آغاز به‌کار کرد.
شهروندان تالشی با تجلیل از حمایت‌های دولت معتقدند که پروژه مسکن مهر تالش به کندی پیش می‌رود و اطلاع‌رسانی مدیران شرکت‌های تعاونی مسکن مهر تالش بسیار ضعیف و سلیقه‌ای است.
*روند اجرای مسکن مهر تالش ضعیف است
عضو تعاونی مسکن مهر کارمندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تالش گفت: سرعت اجرای پروژه مسکن مهر تالش بسیار کند است و اطلاعات و آمار بیان شده از طرف مسئولان مسکن مهر تالش با واقعیت‌ها و آن چیزی که می‌بینیم، تفاوت دارد. محراب امانی اظهار داشت: مدیران مسکن مهر تالش با حمایت‌های ویژه دولتمردان از طرح مسکن مهر نتوانستند پیشرفت خوبی در اجرای پروژه داشته باشند.
وی افزود: بیش از دو سال است که یک میلیون تومان به حساب مسکن مهر واریز کرده‌ام و 24 ماه زمان کمی نبوده که اکنون تنها شاهد اجرای پی‌ریزی ساختمان‌ها هستیم. امانی اضافه کرد: مردم با هزاران آرزو و امید برای خانه‌دار شدن در مسکن مهر تالش ثبت‌نام کرده‌اند و انتظارات بیشتری از مسئولان دارند.
این عضو تعاونی مسکن تالش با در دست داشتن روزنامه‌ای که مسکن و شهرسازی گیلان در آن اعلام کرده بود، ساخت مسکن مهر در تالش در تعدادی از واحدها به سقف رسیده است، اظهار داشت: این در حالیست که هنوز پی‌ریزی مسکن‌ مهر این شهرستان به اتمام نرسیده است.
*اطلاع‌رسانی در مسکن مهر تالش سلیقه‌ای است یکی از اعضای مسکن مهر تالش نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اطلاع‌رسانی از روند اجرای پروژه‌های مسکن مهر تالش را ضعیف و سلیقه‌ای دانست.
وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: تا کنون هیچ تماسی با بنده برای شرکت در مجامع و جلسات گرفته نشده است. این عضو مسکن مهر تالش اظهار داشت: برای برگزاری مجامع و انتخاب بازرسان یا اعضای هیئت مدیره اطلاع‌رسانی در حد بسیار پایین و فقط برای عده‌ای خاص انجام می‌شود که تامل برانگیز است.
وی افزود: طبق قانون باید روزنامه رسمی شرکت تعاونی در مجمع تصویب شود در حالی که شاهد انتشار آگهی نوبت اول در روزنامه درج شده در اساسنامه و مرحله دوم در روزنامه دیگری هستیم، این عملکرد نشانه‌ای آشکار برای حس پنهان‌کاری مدیران آن شرکت تعاونی است.
این عضو مسکن مهر تالش گفت: اگر مسئولان شرکت تعاونی مسکن مهر علاقه‌ای به ماندگاری در این جایگاه دارند بهتر است به طور شفاف با اعضا سخن بگویند.
این شهروند تالشی افزود: گفته می‌شود که انتخاب کارگران، حسابرسان و عوامل اجرایی نیز در مرحله ساخت مسکن مهر تالش به صورت گزینشی و از بین اقوام و دوستان مسئولان مسکن مهر تالش بوده است.
وی ابراز امیدواری کرد که مسئولان مسکن مهر تالش به جای صرف وقت برای اشتغالزایی اقوام و دوستان خود به فکر 800 خانوار منتظر احداث این طرح باشند.
*آمارهای اعلام شده مسکن مهر تالش متفاوت است یک خبرنگار نشریات گیلانی نیز گفت: آمارهای اعلام شده از طرف مسئولان اداره تعاون، مسکن مهر تالش و مسکن و شهرسازی گیلان متفاوت است.
محمد ابراهیمی افزود: طبق آمار رسمی ارائه شده در ویژه‌نامه اداره تعاون تالش، بتن‌ریزی با 36 بلوک صد درصد تحقق یافته است در حالی که در ویژه‌نامه مسکن مهر و در یک محدوده زمانی 90 درصد تحقق را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: مسکن و شهرسازی هم اطلاعاتی را در یکی از روزنامه‌ها درج کرده که تعدادی از واحدها در مرحله سقف هستند در حالی که پی‌ریزی آن تا به امروز به پایان نرسیده است.
ابراهیمی آمار این دو ویژه‌نامه را متفاوت دانست و اظهار داشت: با مطالعه سطحی این دو ویژه‌نامه که همزمان منتشر و در اختیار مردم و خبرنگاران قرار گرفته است، شاهد اختلافات آماری بهت‌آور هستیم.
وی افزود: مردم از ما می‌پرسند که چگونه عده‌ای خود را در شعار مسئول و خادم مردم می‌نامند ولی در عمل درصدهای پیشرفت را به‌راحتی جابه‌جا و کاهش یا افزایش می‌دهند.
*کارهای بزرگ زمان‌بر است
یک عضو مسکن مهر کارگری نیز گفت: کارهای بزرگ زمان‌بر است و موانع ایجاد شده در کارهای بزرگ موجب طولانی شدن اجرا می‌شود.
ویسعلی رضایی با اشاره به اینکه اوایل کار ساخت مسکن مهر بسیار کند بود، اظهار داشت: امروزه شاهد اجرای مناسب طرح هستیم و هرگاه مراجعه کردیم، جواب گرفتیم. وی ادامه داد: از رئیس جمهور عدالت‌محور و مردمی تشکر می‌کنیم که بیشترین فکرش معطوف اقشار محروم جامعه است.
رضایی با بیان اینکه امیدواریم با تلاش مسئولان طرح مسکن مهر با سرعت و به‌زودی افتتاح شود، افزود: امیدواریم شاهد تحقق سیاست‌های دولت در این زمینه باشیم. وی اضافه کرد: طرح مسکن مهر امیدها را در دل نیازمندان برای خانه‌دار شدن زنده کرد و این قشر هرگز این خدمت بزرگ دولت نهم و دهم را از یاد نمی‌برند.
*برنامه‌ریزی نادرست تعداد طبقات بلوک‌ها را افزایش داده است یک عضو تعاونی مسکن آزاد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تالش روند اجرای پروژه مسکن مهر تالش را نسبت به شهرستان‌های دیگر استان کند خواند.
سعید قربانی‌نژاد افزود: سه سال است که ثبت‌نام کردیم و امروز تنها شاهد مرحله پی‌ریزی آن هستیم. وی اطلاع‌رسانی مسکن مهر تالش را ضعیف خواند و تصریح کرد: وزیر مسکن و شهرسازی بازدیدی از این طرح داشت که ما از طریق رسانه‌ها و دوستان متوجه آن شدیم.
قربانی‌نژاد با اشاره به نقشه اولیه طرح مسکن مهر اظهار داشت: اگر همان نقشه اجرا می‌شد بسیار خوب بود و اعتمادسازی بیشتری صورت می‌گرفت ولی با تغییر نقشه و افزایش تعداد طبقات، ما خود را برای افزودن طبقه‌ای دیگر و حذف برخی از امکانات باید آماده کنیم.
این عضو شرکت تعاونی مسکن مهر آزاد تالش از وزیر مسکن و شهرسازی خواست تا نظارت بیشتری در روند ساخت مسکن مهر این شهرستان داشته باشد.
*1.5 سال از برنامه‌ عقب هستیم
رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر تالش نیز در پاسخ به انتقادات و سؤالات اعضای تعاونی مسکن مهر این شهرستان گفت: 1.5 سال در اجرای این پروژه تاخیر داریم. شفقت زینعلی ادامه داد: عبور کنارگذر تالش از بخشی از زمین پروژه مسکن مهر دلیل عقب‌ماندگی پروژه است و امیدواریم با تمهیدات صورت گرفته تا شهریور ماه سال آینده پروژه را به اتمام برسانیم.
وی افزود: در حالی که 50 درصد کارها را انجام داده بودیم، متوجه شدیم که کنارگذر از زمین پروژه عبور می‌کند و پس از اتمام مرحله آماده‌سازی نتوانستیم کار اجرایی ساخت بناها را آغاز کنیم.
*تمام تلاش ما آماده کردن مسکن مهر برای هفته دولت سال 90 است
رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر تالش با اشاره به اینکه تمام تلاش ما آماده کردن مسکن مهر برای هفته دولت سال 90 است، اظهار داشت: در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.
وی افزود: پیگیری مشکل کنارگذر و دریافت مجوز ساخت در حریم 38 متری کنارگذر در بهمن ماه سال 88 از اداره کل راه و ترابری گیلان دریافت شد و از اسفندماه سال گذشته پروژه سرعت مضاعفی یافت.
زینعلی اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر تالش را دارای 800 عضو از پنج شرکت تعاونی مشاغل آزاد یک و دو، کارمندی یک و دو و کارگری عنوان کرد. وی جبران عقب‌ماندگی در ساخت مسکن مهر را از برنامه‌های جدی تعاونی مذکور اعلام کرد.
*تسریع در پروژه مسکن مهر نیازمند اعتبار است
پیمانکار پروژه مسکن مهر تالش نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مرحله پی در مسکن مهر را به طور همزمان در 40 بلوک آغاز کردیم و در مرحله پایانی پی‌ریزی هستیم. سهراب حشمتی پروژه مسکن مهر را هدیه‌ای ماندگار از دولت احمدی‌نژاد دانست و افزود: باید قدر این فرصت را دانست. پیمانکار مسکن مهر تالش از اعضای تعاونی‌های مسکن مهر خواست تا با پرداخت مبلغ سهم اعضا در تسریع اجرای پروژه گام بردارند.
وی افزود: اگر اعتبارات بخش‌ دولتی که وام 25 میلیون تومانی است در مرحله زیربنا در اختیار ما قرار گیرد کار سرعت بیشتری پیدا می‌کند.
حشمتی با بیان اینکه بدون تخصیص به‌موقع اعتبارات نمی‌توانیم پروژه را تا شهریور ماه سال 90 تحویل دهیم، خاطرنشان کرد: همه چیز بستگی به میزان پولی دارد که به‌موقع جذب می‌شود.
وی افزود: نیروهای شرکت پیمانکار در انجام کار پروژه مسکن مهر تالش حتی زمانی از شب را نیز کار می‌کنند تا عقب ماندگی‌ها جبران شود.
  منبع : خبرگزاری فارس
  11:14   پنجشنبه 1 مهر 1389  
 نظرات